Wie neemt deel aan het LeerLab?
Het LeerLab kent verschillende partners:
- Studenten (jaar 1 en jaar 2) Academie Educatie/TGLO
- Opleiders Academie Educatie: Rowin van Enckevort,, Christijn Kooter, Ans Bergmans, Rinny van der Meer, Roberto Alvarez, Annemarie Westerbeek en vanuit het werkveld Ilse Grob (Onderweg, Citadel College)
- Werkveld: Citadel College, ROC Nijmegen, Montessori College Nijmegen, Eligant Lyceum Zutphen, Tienerschool SOOOOL Horst, Agora Liemers College Zevenaar, Houtkamp College Doetinchem, Panora Lyceum Doetinchem, Agora tienerschool Groesbeek, Graafschap College, Buurtschool Maas en Peel in Helden Panningen, Udens College, VSO Avonturijn
- Onderzoek: Helma Oolbekkink en Edwin Buijs
- RU nijmegen: Master onderwijswetenschappen
Motivatie van een paar opleiders.
Ik ben Ans Bergmans en ik ben onderwijskundige. Het mooie van het LeerLab vind ik dat het een open plek is waar we samen onderzoeken hoe onderwijs anders kan.
Kinderen ontwikkelen zich van nature en als het hierin belemmeringen zijn, dienen leraren en ouders samen met het kind te onderzoeken hoe het zich toch kan ontwikkelen. De taak van het onderwijs en ook van mij is denk ik om kinderen en studenten bagage mee te geven die tevreden mensen van hen maakt. Mensen die zichzelf durven te ontplooien in de richting die ze zelf graag willen.

Ik ben Roel Grol en ik ben als vakdidacticus enorm geïnteresseerd in het “hoe” van onderwijs. In het LeerLab denk ik graag met iedereen mee over hoe het “hoe” er in Eigentijdse Onderwijscontexten mogelijk uitziet.

Ik ben Christijn Kooter, begeleidingskundige en dramadocent. In het huidige onderwijs zijn we erg gericht op resultaat. In het Leerlab onderzoeken we samen hoe we meer aandacht kunnen geven aan het proces en aan persoonsvorming, wat het onderwijs betekenisvoller zou kunnen maken.
Saskia Verwers

Bij het Leerlab mag uitgebreid stil gestaan worden bij onderwijs dat anders mag zijn. Iedereen leert weer op andere wijze waardoor regulier onderwijs niet altijd passend hoeft te zijn. En hoe waardevol is het als je studenten die tweedegraads leraar willen worden, kunt voorbereiden op dat andere onderwijs.
Als docent bied ik graag ruimte aan creativiteit, out-of the-box denken, ervaringsgericht leren en oog hebben voor het individu. Want daar begint het leren naar mijn mening, bij de lerende zelf. Dit alles past bij eigentijds onderwijs. En daarom ben ik als opleider graag verbonden aan het Leerlab.