Onderzoek en producten

Het Leerlab levert verschillende (onderzoeks)producten op rondom eigentijds onderwijs.

 

Ontwikkeling stuurkracht en professionele identiteit bij LeerLabstudenten

Het kenniscentrum Kwaliteit voor leren voert ieder jaar een monitoronderzoek uit. Centraal staat de vraag op welke wijze het Leerlab een bijdrage levert aan de ontwikkeling van stuurkracht en professionele identiteit bij de studenten. Lector Helma Oolbekkink en onderzoeker Edwin Buis zijn verantwoordelijk voor het onderzoek.  Informatie over dit onderzoek is te verkrijgen via de site: Het LeerLab (han.nl)

Een aanbeveling voor het curriculum onderwijskunde van de tweedegraads lerarenopleidingen.

Jeffrey Zweverink heeft voor zijn masterstudie een onderzoek uitgevoerd met als centrale vraag: “Welke aanpassingen zijn wenselijk voor het curriculum onderwijskunde van de tweedegraads lerarenopleidingen om studenten beter voor te bereiden op eigentijdse settingen?” Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jeffrey Zweverink: jeffreyzweverink@hotmail.com.

 

Relatie vakdidactiek en het opleiden voor Agora-onderwijs

Lerarenopleider Economie Roberto Alvarez heeft in het kader van zijn masterstudie een onderzoek gedaan naar de vraag: In hoeverre voldoet de leerlijn van vakdidactiek* en opleidingsdidactiek** binnen de lerarenopleiding van de HAN aan de richtlijnen voor het opleiden van aankomende docenten voor het Agora-onderwijs? Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Roberto Alvarez, Roberto.Alvarez@han.nl.

 

Opleiden tot toekomstgerichte leraren

Roberto Alvarez heeft eveneens onderzocht hoe de transfer kan plaatsvinden van de opleidingsdidactische principes van het LeerLab naar de lerarenopleidingen rondom het thema zelfgestuurd leren. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Roberto Alvarez, Roberto.Alvarez@han.nl.

 

Het ondersteunen van de leervraagarticulatie bij de LeerLabstudenten

Kaylee Lamers heeft voor zijn masterstudie een onderzoek uitgevoerd met als vraag hoe de leervraagarticulatie meer kan worden ondersteund in het LeerLab, zowel in de individuele begeleiding als in groepsactiviteiten. Ze sluit aan bij het in het LeerLab gebruikte coaching model Drive (Marant). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met haar: kaylee.lamers@han.nl.