Werkplaats “Continu Verbeteren” weer van start
Onder begeleiding van het HAN Lean-QRM Centrum is half september 2014 de werkplaats “Continu Verbeteren” weer van start gegaan. In deze werkplaats werken 5 bedrijven een half jaar actief aan het verbeteren van hun prestaties. Alle bedrijven gaven aan “er zin in te hebben”.
Voor een aantal bedrijven is dit de tweede werkplaats die zij volgen en zij gaven aan dat het ze helpt bij het uitvoeren van verbeterprojecten. In de vakantieperiode was de aandacht duidelijk verslapt en de start van de werkplaats geeft een nieuwe impuls aan de projecten.
Ook dit keer worden er weer verbeterprojecten uitgevoerd met ondersteuning van minorstudenten van de minor World Class Performance/Lean Management. Daarnaast vindt er een vijftal bijeenkomsten plaats zowel op de HAN als bij de bedrijven. Daarin wordt aandacht besteed aan inhoudelijke onderwerpen, best practices worden uitgewisseld en intervisie gehouden over de projecten die bedrijven uitvoeren.
De werkplaats staat dit keer in het kader van verbeteren volgens de Toyota KATA (Mike Rother, 2010) aanpak. De KATA verbetermethode is een wetenschappelijke aanpak, in vier stappen, die de creatieve mogelijkheden van mensen om doelen te bereiken activeert en stuurt. Met behulp van deze verbetermethode kunnen bedrijven op een effectieve manier vorm geven aan continu verbeteren.
Voor meer informatie over de werkplaats “Continu Verbeteren” neem contact op met Cees Vermeulen.