Verbeter- en coachingroutines bij Toyota

Workshop Toyota Kata door Emiel van Est Op 19 maart 2015, van 13.00 uur tot 17.00 uur, organiseert het HAN Lean QRM Centrum een Workshop Toyota Kata. In de workshop krijgen deelnemers inzicht in de routines die Toyota hanteert voor het continu kunnen verbeteren van hun producten en processen. De workshop wordt verzorgd door Emiel van Est en is bedoeld […]

Effectief trainen van werknemers

Introductie workshop TWI Op 5 maart 2015, van 13.00 uur tot 17.00 uur, organiseert het HAN Lean-QRM Centrum een introductie workshop TWI (Training Within Industry). De methodiek gebruikt Toyota tot op de dag van vandaag voor het opleiden van medewerkers als onderdeel van het Toyota Production System. De workshop is bedoeld voor operations managers en andere leidinggevenden.   Bent u […]

Nieuwe kennis opdoen, uitwisseling van ervaringen, ondersteuning bij toepassing

Het HAN Lean-QRM Centrum organiseert komend half jaar een drietal werkplaatsen waarin bedrijfsmanagers nieuwe kennis opdoen en leren toepassen. Uniek aan een werkplaats is de combinatie van kennisoverdracht, uitwisseling van ervaringen en het elkaar ondersteunen bij het toepassen van de opgedane kennis. In een werkplaats participeren 5-7 bedrijven gedurende de periode maart – juli 2015 vijf maal, steeds bij één […]

Nieuwe partners HAN Lean-QRM Centrum

Het HAN Lean-QRM Centrum verwelkomt 4 nieuwe partners. Van Der Hulst Van der Hulst Lastechniek produceert een breed scala, van eenvoudig snij- en kantwerk tot aan complete machineframes, ondersteuningen voor robots, seriematige onderdelen en samenstellingen. Zij vertalen de wensen van hun opdrachtgever in een compleet product. De specialisten van Van Der Hulst nemen graag de zorg van hun klanten over […]

Masterclass: Netwerkanalyse als instrument voor verbeterprocessen

Speciaal voor de partners van het HAN Lean-QRM Centrum wordt op 11 februari 2015 een masterclass gegeven door dr. Jac Christis, lector Arbeidsorganisatie en Arbeidsproductiviteit aan de Hanzehogeschool Groningen. Veel MKB bedrijven geven aan dat zij moeite hebben het proces van continue verbetering te verankeren op de werkvloer. Lector Jac Christis legt uit hoe een netwerkanalyse MKB bedrijven kan helpen continue procesverbetering in […]