Workshops TWI en Toyota Kata van HAN Lean-QRM Centrum goed bezocht
Afgelopen maand hebben managers bij twee workshops kunnen leren hoe gedragsroutines gemakkelijk en voor de lange termijn verbeterd kunnen worden.
Op donderdag 5 maart heeft Gerard Berendsen van het Training Within Industry (TWI) instituut ons geleerd hoe leidinggevenden van Toyota gemakkelijk werkzaamheden standaardiseren en taken kunnen borgen. Aan de hand van vier stappen worden op een snelle en effectieve manier standaarden aangeleerd en zonder terugval (!) uitgevoerd, ja zelfs verbeterd. Deze stappen zijn aan de hand van enkele praktische voorbeelden illustratief overgebracht. Zo kunnen de deelnemers nu ook zelf, stap voor stap, operational excellence gaan realiseren.
Op donderdag 19 maart heeft Emiel van Est van Lean Management Teachers uitgelegd hoe Toyota al sedert haar begin wetenschappelijk denken en werken gebruikt om doelgericht te verbeteren. Door het bepalen van de doeltoestand worden op een bewuste en gemeenschappelijke manier kleine verbeteringen gerealiseerd. Ook deze werkwijze is aan de hand van een leerzaam voorbeeld duidelijk aan de deelnemers overgebracht. Het succes van kleine verbeteringen gericht op de doeltoestand maken continu verbeteren aantrekkelijk en realiseerbaar!
Meer informatie over workshops en events van HAN Lean-QRM Centrum