Succes van QRM implementaties!

Multidisciplinaire teams handelen kantoorprocessen af voor specifieke klantgroepen 

Door Dr Ir Jaap van Ede, hoofdredacteur procesverbeteren.nl, 02-07-2014;

Virupa doorbreekt response-tijd spiraal met Quick Response Office Cells

Virupa GroepshugVirupa Visual Solutions, gespecialiseerd in sign-oplossingen (in- en outdoor reclame) groeide in de afgelopen twintig jaar sterk. Het realiseren van dezelfde omzet vergde echter steeds meer energie. De oorzaak was de verkokerd geraakte organisatie, met functionele afdelingen. Het gevolg: Steeds meer onderhanden werk, achterstanden en spoedorders om ‘brandjes’ te blussen. Omdat de overige orders daardoor werden vertraagd, ontstonden elders dan weer nieuwe ‘brandhaarden’! In QRM-taal heet dit de respons-tijd spiraal. Om die te doorbreken, hief Virupa de kantoorafdelingen grotendeels op. In plaats daarvan kwamen vier Quick Response Office Cells (QROC’s).

Verder lezen op Procesverbeteren.nl …