Studentcompany: “Vallen, opstaan en vooral weer door gaan!”
Vijf studenten Sport, Gezondheid en Management ontwikkelden met hun studentcompany Health 4 Kidz een boekje voor kinderen dat ertoe moet leiden dat de kinderen meer groente en fruit gaan eten. Teuntje Smits is een van die studenten en zij vertelt hieronder over haar ervaringen over de ontwikkelingen van het product. Niet alles ging over rozen, zo blijkt. Maar met een flinke dosis doorzettingsvermogen is het de SGM-studenten toch gelukt.
Door: Teuntje Smits (2e-jaars SGM en Directrice Promotie & PR en Productontwikkeling bij Health 4 Kidz S.C.)
De student company begon vol goede moed maar ook met twijfel in september 2011 met een groep enthousiaste studenten. Althans, dat dachten we. Na een erg goede ideeënpitch, en een goede start moest het toch echt beginnen. We gingen een groente- en fruitboekje maken! Maar, zo gemakkelijk was dat nog niet kwamen we achter.
Niet de hele groep werkte goed mee, en zo bleek dat het nodig was om de groep te verkleinen naar vijf studenten zodat we vol goede moed verder konden. Echter, week na week werd die goede moed steeds minder. Er waren lichtpuntjes, maar over het algemeen duurde het vooral erg lang. Ikzelf, directrice Promotie en PR in eerste instantie, maar later ook directrice Productontwikkeling, was eigenlijk alleen maar bezig met dit laatste. Verhaal schrijven, recepten uitzoeken, groente- en fruitsoorten uitzoeken, kleurplaten maken, zoek-de-verschillen maken, tips schrijven. Klinkt leuk allemaal, maar gemakkelijk, nou nee.
Voordat stap 5 kan gebeuren, moeten eerst stap 1, 2, 3 en 4 gedaan worden. Door ons enthousiasme, en vooral door mijn enthousiasme kon ik die eerste vier stappen nog wel eens vergeten. Echter, elke keer kwam je er achter dat deze stappen toch gezet moesten worden, dus gebeurde dit ook. Tot die wonderbaarlijke avond ergens eind maart.
Niemand had het nog durven hopen, maar het groente- en fruitboekje was af! Uren en uren werk, vergaderen, weinig slapen, veel photoshoppen, veel schrijven en eindelijk lag het boekje bij de drukker! Na anderhalve week ging de voordeurbel, zou het dan? Zullen de boekjes er dan echt zijn? Vier grote dozen stonden voor de deur, met jawel, de boekjes!
Enthousiast en zenuwachtig werden de dozen open gemaakt, maar wat waren de boekjes gaaf! Eindelijk kon het beginnen, eindelijk kon de verkoop starten! Overal waar ik kom neem ik het boekje mee, en dit werkt. Mensen zijn enthousiast, vinden het idee super, vinden het boekje geweldig, en ik, ik ben blij. De vele uren werk worden beloond, de boekjes zijn in de verkoop. Mijn directeurschap Promotie en PR heb ik weer opgepakt, wat heeft gezorgd voor een leuk artikel in de lokale krant.
Nu moeten we nog een grote afnemer vinden die ons kan helpen om binnen een maand nog veel boekjes te verkopen. We hebben namelijk nog 320 boekjes in voorraad. Dus, heeft u tips of ideeën? Laat het ons weten via health4kidz.cc@gmail.com. Bent u nieuwsgierig? Kijk dan op www.health4kidz.nl. Wilt u het boekje bestellen? Dit kan ook via de site!
Oja, en natuurlijk zijn wij ook te volgen op facebook en twitter!