Een kijkje achter de schermen bij MarCom

Hoi! Wij zijn de stagiaires van het Marketing & Communicatiebureau (MarCom) van HAN Sport en Bewegen. Misschien heb je ons al eens voorbij zien komen tijdens een Open Dag of heb je onze posts op Instagram en TikTok voorbij zien komen.

Ben je benieuwd hoe een stage bij je eigen opleiding eruitziet? Wij vertellen je graag wat we de afgelopen tijd hebben gedaan.  

Content creators en creatievelingen
Als je van creëren houdt, zit je hier goed. Maxime (4e-jaars) en Wessel (3e-jaars) zijn hier dagelijks mee bezig. Maxime zorgt er bijvoorbeeld voor dat de socials (ja, ook TikTok!) en posters voor de voltijdopleidingen altijd actueel zijn. Wessel, die hiervoor MBO Vormgeving deed, kan zijn ei helemaal kwijt in het ontwerpen: “Het leukste vind ik de vrijheid die we krijgen om onze eigen visie en ideeën toe te passen.” 

Ook de rest zit niet stil. Joeri (4e-jaars) focust zich op storytelling en campagnes. Zoals Joeri zegt: “Ik vind het interessant om te zien hoe je verhalen vertelt en een organisatie op een creatieve manier laat groeien.” 

Events: Van Open Dag tot alumnievent
Ben jij meer een regelaar? Dan kun je bij ons aan de bak. Chimène (4e-jaars) is bijvoorbeeld coördinator van de ambassadeurs en zorgde ervoor dat tijdens de Open Dagen en voorlichtingen de juiste studenten op de juiste plek stonden. 

Dave (4e-jaars) en Jaimy (4e-jaars) draaien ook volop mee in de organisatie. Dave vond het plannen en samenwerken met verschillende partijen enorm leerzaam voor zijn ontwikkeling. Jaimy is momenteel druk bezig met het opzetten van een alumnievent, waarbij oud-studenten hun verhalen uit het werkveld komen delen. 

Strategie en onderzoek 
Natuurlijk wordt er ook serieus onderzoek gedaan. We werken veel aan het thema ‘Leven Lang Ontwikkelen’ (LLO). Walter en Dave onderzoeken bijvoorbeeld hoe we sportprofessionals het beste kunnen bereiken. Walter vat het mooi samen: “Maatwerk werkt pas als mensen precies weten wat het voor hun organisatie kan oplossen.” 

Ook Thijs (2e-jaars) houdt zich bezig met communicatie, maar dan voor het lectoraat. Zijn missie? Zorgen dat meer studenten weten wat het lectoraat eigenlijk doet. En Jaimy doet onderzoek naar studiekeuzemotieven. Een mooie mix tussen theorie en praktijk dus! 

Het team: Gezellig en leerzaam
Het klinkt misschien cliché, maar we zijn het er allemaal over eens: het team is top. Omdat we met stagiaires uit verschillende leerjaren (van jaar 2 tot afstudeerders) bij elkaar zitten, leer je veel van elkaar. 

“Het is makkelijk om ideeën te bespreken en hulp te vragen,” vertelt Chimène.
“De sfeer is open en ik heb me hier sterk ontwikkeld,” vult Dave aan. 

Lijkt dit je wat?
Zoek jij voor volgend semester ook een stage waarin je veel vrijheid krijgt, werkt in een gezellig team en impact maakt op de communicatie van Sport en Bewegen? 

Stuur dan even een mailtje naar Lennart.vanEekhout@han.nl om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wie weet ben jij straks onze nieuwe collega! 

Groetjes,
De MarCom Stagiaires
(Dave, Thijs, Maxime, Wessel, Walter, Jaimy, Joeri & Chimène)