ALO deeltijd positief beoordeeld op kwaliteit

Goed nieuws! De Netherlands Quality Agency (NQA) heeft een positief advies gegeven aan de NVAO om onze deeltijd ALO opleiding opnieuw voor de komende zes jaar te accrediteren!

Wat houdt dit in?

Dit houdt in dat onze ALO volgens de Netherlands Quality Agency (NQA) aan alle standaarden van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) voldoet. De NVAO is een kwaliteitszorgorganisatie die op deskundige en onafhankelijke wijze de kwaliteit van het hoger onderwijs borgt en de kwaliteitscultuur bevordert. Het uiteindelijke oordeel dat door hen geveld wordt bepaalt of het diploma dat wij verstrekken HBO waardig is. Wij zijn dan ook erg blij dat wij voor alle opleidingsvarianten (zowel de Voltijd ALO, Deeltijd ALO als Pabo-ALO) voldoen aan de standaarden volgens de NQA. In onze ogen een weerspiegeling van het harde werk en de kwaliteit die we als opleiding gezamenlijk leveren.

Wat doen we dan zo goed?

Onze studenten:

  • roemen de inhoudelijke kennis, onze persoonlijke betrokkenheid en bereikbaarheid.
  • hebben een duidelijk beeld van waar zij staan en waar zij in de toekomst aan willen werken.
  • zijn trots op onze opleiding en stralen positieve energie uit.
  • waarderen de mogelijkheden om stage te lopen in PO, VO, MBO, HBO en speciaal onderwijs.
  • laten zien dat ze kritisch kunnen reflecteren op hun bekwaamheden op eindniveau in het portfolio dat ze opstellen.
  • zijn tevreden over de uitgebreide tussentijdse feedback en de uiteindelijke beoordelingen die zij ontvangen.
  • hebben binnen de opleiding mogelijkheden tot eigen profilering.
  • zijn blij met de faciliteiten en de studievereniging Trimovere.

Het werkveld:

  • werkt constant samen met onze opleiding in bijvoorbeeld de begeleiding en beoordeling van stages.
  • is zeer te spreken over de kennis en kunde van studenten.
  • bestaat uit een steeds groter wordend netwerk van alumni.

Onze opleiding:

  • stelt het talent van iedere student centraal.
  • kent een deskundig en innovatief docententeam, docenten zijn inhoudelijk en didactisch goed onderlegd.
  • zet zich in om kinderen breed motorisch te ontwikkelen.
  • richt zich op beweegmotieven van kinderen, de zogenoemde verschijningsvormen.
  • profileert zich duidelijk met een brede visie op bewegingsonderwijs.
  • stemt haar kwaliteit en haar visie met regelmaat af met het werkveld, de nadruk op ‘leren bewegen’ is op deze wijze ontstaan en ontwikkeld.
  • Streeft naar een leven lang bewegen.