Delegatie China’s nationale voetbalstrategie bezoekt HAN Sport en Bewegen

HAN Sport en Bewegen gaat – samen met businesspartner KNVB – de Chinese Henan University helpen bij het opzetten van eigen sportopleidingen. Een delegatie van China’s nationale voetbalstrategie uit Henan bracht daarom onlangs een bezoek aan HAN Sport en Bewegen in Nijmegen om te praten over samenwerking op het gebied van praktijkgericht onderzoek en onderwijs. Specifiek op het gebied van sportmarketing, sportvoeding en sporttalent.

Om een goed beeld te geven van wat HAN Sport en Bewegen zoal te bieden heeft, was er bijvoorbeeld een presentatie over het expertisegebied Sports Economics & Strategic Sports Management (SESS). Door onderzoek te doen heeft SESS belangrijke instrumenten verkregen om tevredenheid, economische impact en promotionele waarde van sport en sportevenementen te evalueren.

Deze activiteit past binnen de doelen die HAN Sport en Bewegen zich heeft gesteld, namelijk om partners binnen en net buiten de sport te helpen om verder te professionaliseren. Via het SESS-expertteam kun je bijvoorbeeld ook de cursus Economische waarde van Sport volgen.

Slimme verbindingen

Ook kreeg de Chinese delegatie inzicht in de slimme verbindingen die de HAN maakt met onderwerpen als sportmarketing, sportvoeding en sporttalent. Uiteraard heeft de delegatie ook een rondleiding gekregen om te laten zien dat HAN Sport en Bewegen gebruik maakt van moderne (sport)faciliteiten voor studenten, docenten en onderzoekers.