Stage bij Langhekel Volley: ‘Promotie en presentatie kunnen beter’
De sterkte van Langhenkel Volley is een goede organisatie, de zwakte een te kleine sporthal voor maximaal duizend toeschouwers. Dus, moet de nieuwe topsporthal zo snel van de grond komen. Verder zijn promotie en presentatie de belangrijkste punten waar meer aandacht voor moet komen aldus Pim Kamps, derde jaarsstudent SGM en stagair bij LanghenkelVolley.
Het werkstuk is een initiatief van Pim Kamps en directeur Jos Tiemessen van Langhenkel Volley.
Pim Kamps acht de tribunes nu redelijk stabiel gevuld, maar het kan allemaal véél beter. Hij lichtte een lijstje met vijf doelstellingen toe om de kijkers bij de wedstrijden nog meer vermaak te bieden.
Eén van de doelstellingen is de naamsbekendheid van Langhenkel Volley vergroten. Om een indruk te krijgen ondervroeg Pim willekeurig winkelend publiek op een zaterdag in de Hamburgerstraat. Het resultaat was, dat slechts 25 procent de naam Langhenkel Volley kent, tegen 75 procent D·O·C· Stap Orion. Dáár mag dus nog wel het nodige aan gedaan worden.
De prijs om een wedstrijd bij te wonen hoeft geen bezwaar te zijn. Die is nog altijd vijf keer zo laag als bijvoorbeeld bij De Graafschap. Maar de promotie en de presentatie kunnen nog wel een oppepper gebruiken. Te denken valt aan het optreden van een liveband, semi-bekende artiesten, de Musicalschool Song & Dance, presentatie door bekende sporters en cheerleaders tijdens time-outs en wissels.
Om nieuwe toeschouwers naar de hal te trekken is het mogelijk om combinatietickets te verkopen, familie- en groepskortingen te geven en speciale acties te houden. ‘Een deel van dat nieuwe publiek komt straks geheid weer terug,’ verwacht Pim Kamps. En de naam ‘Langhenkel Volley’, die moet natuurlijk groeien.
De mediagroep zou zich meer naar buiten kunnen richten en als wedstrijdaankondiging kunnen sandwichborden en de gemeentelijke borden in de stad gebruikt worden. Een Open Dag aan het begin van het seizoen, waarbij bezoekers een training kunnen bijwonen, zou niet misstaan.
De goed opgezette en actuele website www.langhenkelvolley.nl kan nog effectiever worden met de mogelijkheid kaartjes te bestellen en zich in te schrijven als lid van de supportersvereniging. Ook denkt Pim aan een mascotte bij de thuiswedstrijden. De diskjockey (speaker) zou nog actiever kunnen zijn door niet op een vaste stek te blijven zitten, maar met de microfoon tussen de bedrijven door aan het publiek de nodige reacties te vragen. De verkoop van shirts en sjaals moet een bijdrage geven aan een nog groter ‘Langhenkelgevoel’.
Bron: www.langhenkelvolley.nl