SGM Student Companies pitchen in het Goffertstadion
Donderdag 22 september was het zover. Na weken van voorbereidingen mochten de tweedejaars SGM studenten hun idee voor hun nieuwe onderneming pitchen. Een pitch is een korte presentatie van drie minuten. Een jury van drie ondernemers moest een oordeel vellen over de haalbaarheid van het bedrijfsidee waar studenten vervolgens een jaar mee aan de slag moeten. Deze pitch vond plaats in verschillende skyboxen in het Goffertstadion.
Om 19.00 uur verzamelden zo’n 160 tweedejaar studenten Sport, Gezondheid en Management zich in het stadion. Allemaal netjes gekleed en met spanning op de gezichten. Deze avond moesten zij hun idee voor hun onderneming presenteren. In het tweede jaar van hun studie richten de studenten een eigen bedrijf op. Ze moeten aandelen verkopen om zo een startkapitaal bij elkaar te krijgen. Dit startkapitaal wordt gebruikt om ook daadwerkelijk het product op de markt te brengen. Zij hebben hiervoor het gehele studiejaar 2011-2012. Tijdens de pitch werden de ideeën gepresenteerd aan de ondernemers die in de jury zaten.
Deze ondernemers gaven een ‘go’ of ‘no go’ voor het bedrijfsidee. Op basis van dit oordeel gaan de studenten verder met het ontwikkelen van de onderneming of moeten bepaalde aspecten van het ondernemen beter onderzocht en uitgewerkt worden.
Tijdens de pitches steeg er regelmatig gejuich op in de gangen van het stadion. Helaas kwamen andere Companies met licht teleurgestelde gezichten van de pitch vandaan.
Aan het eind van de avond heeft de helft van de Student Companies een ‘go’ gekregen. De andere helft mag over twee weken laten zien wat zij hebben verbeterd en hoe zij de gekregen feedback hebben verwerkt.
Al met al een zeer geslaagde avond die de studentondernemers veel inzichten en inspiratie heeft gegeven om het komende jaar een mooie onderneming te ontwikkelen.