Twitter met ons mee over de docent, student en onderzoeker in 2016!
Zie de tweetresultaten tot 19 april 2011 https://blog.han.nl/hanicto/tweetresultaten-toekomst/
De HAN is bezig een visie voor te bereiden op de digitale leer en werkomgeving in de toekomst. Als team “ICT in het onderwijs” van de HAN spelen we een rol in de totstandkoming van een dergelijke visie. Ter voorbereiding proberen we een zo goed mogelijk beeld te construeren van hoe docenten, studenten en onderzoekers te werk gaan in 2016.
- Hoe ziet hun werkdag eruit?
- Welke activiteiten ondernemen ze? Met wie werken, leren en onderzoeken ze? Hoe?
- Welke ICT middelen gebruiken ze en op welke manier?
De komende weken gaan we als ICTO team Twitter inzetten als brainstorminstrument om dat beeld te concretiseren en nodigen andere geïnteresseerden van harte uit met ons mee te doen. Kortom: een stukje co-creatie in de vorm van een brainstorm.
We stellen onszelf de volgende twitteropdracht en nodigen geïnteresseerden uit met ons mee te doen!
- We starten vanaf nu met activiteiten via twitter waarin we zogenaamde ‘toekomsttweets’ gaan plaatsen vanuit de drie genoemde rollen;
- In elke ‘toekomsttweet’ wordt een specifieke hashtag (#) geplaatst, namelijk:
- #studentin2016 (voor toekomsttweets over zowel reguliere studenten als werkende studenten)
- #docentin2016 (voor toekomsttweets over docenten)
- #onderzoekerin2016 (voor toekomsttweets over onderzoekers)
- Maak in de ‘toekomsttweet’ gebruik van aanhalingstekens zodat duidelijk is dat het om een citaat gaat en tweet vanuit de IK-vorm;
- In elke ‘toekomsttweet’ wordt een verwijzing (al dan niet verkort URL) gemaakt naar deze blogbijdrage waarin de bedoeling wordt uitgelegd;
- Voorbeeld van zo’n toekomsttweet: ‘Ik heb via Twitter nog een paar mooie vragen verzameld voor het skypeoverleg met onze docent van morgen’ #studentin2016 https://blog.han.nl/hanicto/toekomst
- Je kunt natuurlijk ook een foto maken en deze als toekomsttweet plaatsen!
Vervolg
Wekelijks leggen we via Storify de tweets en de reacties vast en plaatsen deze op de HANicto-blog.
Op 10 mei organiseren we een vervolgbijeenkomst met het HAN ICTO team. Tijdens de vervolgbijeenkomst gaan we met elkaar aan de slag met de input die we via Storify hebben vastgelegd en maken we de drie scenario’s klaar. Deze zullen we wederom op deze blog publiceren.
We vinden het leuk als je mee doet! Als dank houden we je op de hoogte van onze bevindingen via deze blog.
Excellent, and naturally we could involve the thousands of foreign students at HAN for this as well… With Tuition Fees increasing these could cut their costs by e.g. a 2 year local prep course and the final years at HAN in the Netherlands?