Blogserie: Hoe open is jouw leermateriaal? Digitale toegankelijkheid.

In de blog “Hoe open is jouw leermateriaal? Inleiding” bespreken we de factoren die bepalen hoe open leermateriaal écht is. Een belangrijke factor hierbij is de mate van digitale toegankelijkheid. In deze blog leggen we uit wat digitale toegankelijkheid betekent en waar je op moet letten bij het toegankelijk maken van digitaal leermateriaal. Iedereen toegang tot digitaal materiaal Digitale toegankelijkheid […]

Blogserie: Hoe open is jouw leermateriaal? Inleiding

Open Leermaterialen worden gedefinieerd als “alle digitale leermaterialen die ofwel (a) tot het publieke domein behoren of (b) gelicenseerd zijn op een manier die iedereen gratis en eeuwigdurend toestemming geeft om de 5R-activiteiten uit te voeren. Engelse term: Retain, Reuse, Revise, Remix en Redistribute (https://blog3.han.nl/hanicto/han-definities-digitale-leermaterialen/). Echter, dit is een vrij platte definitie van open leermaterialen vooral gericht op hop de […]

Toolkit AI-bestendig Toetsen: gesprekswijzer, handvat en springplank

AI verandert ons onderwijs ingrijpend. Dat vraagt om actie. Na het opstellen van het HAN AI Framework gaan we over tot de volgende prioriteit: toetsing. De Toolkit AI-bestendig Toetsen biedt handvatten en gespreksstof met betrekking tot AI-bestendig toetsen.

Recognizing, rewarding and incentivizing working with digital and open educational resources

Introduction To make our education future-proof, HAN is implementing the ambitious project “Aanpak Digitale Leermaterialen” (ADL). In this project, HAN embraces the open sharing of educational resources developed by HAN employees and the use of open educational resources shared by people outside HAN. In this way, we ensure that there is easier access to information and educational resources. This is […]

AI binnen de HAN: Human in the lead

Of je het nu omarmt of er sceptisch over bent: AI is niet meer weg te denken. Dit brengt kansen, maar ook uitdagingen voor het onderwijs. Verbieden heeft weinig zin, mensen gaan het toch wel gebruiken. De vraag is dan ook: hoe zorgen we ervoor dat AI binnen de HAN op een verantwoorde manier wordt ingezet?