Mooie opbrengsten uit het leernetwerk Programmatisch Toetsen van de HAN

Net voor de zomervakantie, op dinsdag 5 juli, vond de vijfde en laatste bijeenkomst plaats van het leernetwerk Programmatisch Toetsen van de HAN. In deze bijeenkomst deelden we alle opbrengsten uit dit leernetwerk. Niet alleen deelnemers waren vandaag aanwezig, maar ook geïnteresseerde HAN collega’s: in totaal een mooie groep van 19 collega’s. Eerder hebben we gezamenlijk vier bijeenkomsten gehad. In […]

Open Pedagogy: van Theorie naar Praktijk 2

Ongeveer een jaar geleden heeft de SIG Open Education  een Open Pedagogy framework gepubliceerd. Het doel van dit framework was specifiek de relatie te leggen tussen de karakteristieken van Open Pedagogy en studentbetrokkenheid en daarmee aangeven welke impact het implementeren van Open Pedagogy kan hebben op de studentbetrokkenheid en zelfredzaamheid van student in het onderwijs (een thema dat een jaar […]

Open Pedagogy: van Theorie naar Praktijk 1

Door de SIG Open Education: Marijn Post (HAN) en Ria Jacobi (InHolland)  De laatste jaren is er veel geschreven over Open Pedagogy. Er is hierbij vooral aandacht voor het concept Open Pedagogy bezien vanuit de definitie en de karakteristieken hierbij (bijv. Paskevicius, 2019, Wiley & Hilton, 2018, Tietjen, 2021, Sinkinson, 2018 en Hegarty, 2015), en de positieve invloed van het […]

Een duik in het onderwijsconcept Design Based Education

Op vrijdag 17 juni vond een bijeenkomst plaats van het landelijke netwerk Onderwijs en Ontwikkeling in Utrecht. Ingrid Kneefel en ik namen hieraan deel. In deze blog wil ik jullie graag verslag doen van deze bijeenkomst. Integraal ontwerpen van onderwijs De bijeenkomst was de eerste in een serie van twee over onderwijsontwikkeling. Vandaag was Migchiel van Diggelen te gast. Hij […]

IT WAS EPIC WASN’T IT?

Impressiefoto van EPIC 22 met deelnemers in gesprek
Op 30 en 31 mei en 1 juni vond het EPIC congres plaats in Rotterdam. EPIC staat voor Educational Pioneers and Innovators Conference en had als ondertitel ‘On the digital transformation in higher education – 2022’. Het congres werd gehost door het landelijke Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Meer dan 800 onderwijs professionals uit diverse landen bezochten het congres en zij […]