Npuls Kick-off: samen bouwen aan toekomstbestendig onderwijs

Op dinsdag 3 oktober vond de Kick-off voor sleutelteams van het landelijke programma Npuls plaats. Npuls is bedoeld voor alle mbo-scholen, hogescholen en universiteiten in Nederland en heeft zich drie centrale doelen gesteld: het verbeteren van de onderwijskwaliteit, het vergroten van de wendbaarheid van het onderwijs, en het versterken van de digitale vaardigheden van zowel docenten als lerenden. In deze […]

HAN definities digitale leermaterialen

Op de HAN loopt sinds januari 2023 het twaalf jaar durende verandertraject “Aanpak Digitale Leermaterialen” (zie ook deze blog). Tijdens dit traject hebben we als doelstelling om digitale leermaterialen op de HAN gemakkelijk toegankelijk en deelbaar te maken. Daarnaast hebben we ook de ambitie om op de HAN een breed aanbod te hebben aan (zowel open als commerciële) digitale leermaterialen […]

Een stap naar de toekomst van onderwijs: Het verandertraject aanpak digitale leermaterialen bij de HAN

Om ons onderwijs nog toekomstgerichter te maken gaat de HAN aan de slag met het ambitieuze Verandertraject Aanpak Digitale leermaterialen. In het verandertraject omarmt de HAN het open delen van het door de HAN ontwikkelde leermaterialen en het gebruik van open leermaterialen van buiten de HAN. Hiermee zorgen we ervoor dat er makkelijker toegang is tot informatie en educatieve bronnen. […]

We vieren mooie resultaten!

Verslag van de vijfde en laatste bijeenkomst van het Leernetwerk Eigentijds Beoordelen en Beslissen HAN 2022-2023 Op dinsdagochtend 27 juni 2023 verzamelden 19 HAN collega’s zich in het gebouw van de Academie Educatie om de laatste bijeenkomst van het HAN leernetwerk Eigentijds Beoordelen en Beslissen te vieren. Tijdens de bijeenkomsten en tussendoor hebben de deelnemers aan dit leernetwerk hard gewerkt […]

Ethische dilemma’s in tijden van AI

Op dinsdag 20 juni sloot ik aan bij de pitstop kennissessie op de HAN over Ethische dilemma’s in tijden van AI. In de lezing nam digitaal strateeg Marco Derksen ons mee in de opkomst van generatieve kunstmatige intelligentie en in de ethische aspecten van ChatGPT en soortgelijke AI-tools. In het onderwijs zijn we zoekende naar een verstandige omgang met AI. We […]