Aan de slag met toetsing en studeerbaarheid: welke inzichten levert dat op?

Op dinsdagochtend 11 juni verzamelden zo’n 18 HAN collega’s zich voor de laatste bijeenkomst van het HAN Leernetwerk Eigentijds Beoordelen en Beslissen dit studiejaar. Dat waren niet alleen deelnemers van het netwerk zelf, maar ook collega’s die geïnteresseerd waren in de opbrengsten van dit netwerk. Dat vormde namelijk de hoofdmoot van deze bijeenkomst: deelnemers deelden de oogst van hun verdieping […]

HAN competentieframework open leermaterialen

Door Marijn Post en Monique Meutstege Op de HAN loopt sinds januari 2023 het twaalf jaar durende verandertraject “Aanpak Digitale Leermaterialen” (zie ook deze blog), waarin we vanuit een stevige ambitie en visie (zie ook deze blog) willen toewerken naar een integrale cultuurverandering rondom het ontwikkelen, zoeken/vinden, gebruiken en delen van digitale leermaterialen. Daarnaast hebben we ook de ambitie om […]

AI Sandbox ronde tafel: experimenteren met AI

Achter de schermen van de online ronde tafel AI-Sandbox
Op 11 april vond de eerste online ronde tafel van de AI Sandbox plaats. De AI Sandbox is een experimenteer omgeving binnen de HAN. Hier wordt verantwoord geïnnoveerd door een selecte groep docenten, die experimenten opstelt met nieuwe AI-tools voor het onderwijs – mét resultaat. De bevindingen werden met 130 mensen gedeeld, zowel van binnen als buiten de HAN. In 7 […]

To toets or not to toets, that’s the question!

Al 23 jaar organiseert SBO een landelijk toetscongres voor het hoger onderwijs. De waarde(n) van vernieuwing was het centrale thema dit jaar van het congres Toetsen en examineren in het HO. Want betekent nieuw ook altijd beter en welke uitdagingen brengt dit allemaal met zich mee? Ook dit jaar hebben meerdere HAN collega’s een bijdrage mogen verzorgen. De onderwerpen liepen […]