Uit de HAN praktijk: Beoordelen op afstand mbv Skype

ICT in het onderwijs is een kwestie van doen. Bij de opleiding Fysiotherapie van de HAN zoekt men actief naar manieren om het contact tussen docenten en studenten te verbeteren door de inzet van moderne middelen. Pioniers van het eerste uur zijn docenten Joost van Wijchen en Wim Oerlemans. Ze worden daarin gesteund door de instituutsdirectie die ervoor heeft gezorgd […]

Bea Bisseling (Pabo Groenewoud) over toetsen mbv video

Vorige week had ik een gesprek met docent Bea Bisseling van Pabo Groenewoud. In het kader van mijn trainings- en ondersteuningsactiviteiten mbt blended learning zoek ik regelmatig naar inspirerende voorbeelden binnen de HAN.  Via via kwam ik bij Bea terecht. Op Pabo Groenewoud laat men studenten veelvuldig van zichzelf video-opnames maken in de praktijk.  Tevens laat men studenten elkaars video-opnamen […]

Ontwikkel een edu-app voor Apps On en win mooie prijzen!

Steeds meer mensen hebben mobiele devices, zoals smartphones en tablets, die continu verbonden zijn met het internet. Dit maakt veel nieuwe toepassingen mogelijk, ook voor onderwijs en onderzoek. Hoe zien deze innovatieve edu-apps, speciaal ontworpen voor onderwijs en onderzoek, eruit? SURFnet en Waag Society dagen je uit om als echte app-ontwikkelaar creatieve apps te verzinnen, die slim gebruik maken van […]

Geslaagde informatiebijeenkomst blended learning voor minoren GGM

Samen met Kasia Tatarczuch, Huib Langenberg (GGM) en Sandra Mos (SCO) heb ik gisteren een informatiebijeenkomst over blended learning georganiseerd specifiek voor minorcoördinatoren en minortrekkers van de faculteit GGM. Het doel van de bijeenkomst was informeren over en mogelijk interesse te wekken voor toepassing van blended learning binnen een (deeltijd)minor. Specifiek werd er in de bijeenkomst ingegaan op blended learning […]

ICTO ontwikkelt Strategy game blended learning!

In het ICTO-team zijn we (Niels Maes, Ulrike Koot en ik) een strategy game over blended learning aan het ontwikkelen. De game heeft de vorm van een kaartspel en we willen het als werkvorm gaan inzetten binnen onze trainingen aan docenten en ondersteuners binnen de HAN. Over het spel Het spel geeft de spelers inzicht in verschillende factoren voor een […]