AI binnen de HAN: Human in the lead

Of je het nu omarmt of er sceptisch over bent: AI is niet meer weg te denken. Dit brengt kansen, maar ook uitdagingen voor het onderwijs. Verbieden heeft weinig zin, mensen gaan het toch wel gebruiken. De vraag is dan ook: hoe zorgen we ervoor dat AI binnen de HAN op een verantwoorde manier wordt ingezet?

Erkennen en waarderen van het werken met digitale en open leermaterialen

Introductie: het Verandertraject  Om ons onderwijs toekomstbestendig te maken voert de HAN het ambitieuze Verandertraject Aanpak Digitale leermaterialen (ADL) uit. In het verandertraject omarmt de HAN het open delen van leermaterialen die door HAN werknemers worden ontwikkeld en het gebruiken van open leermaterialen die worden gedeeld door mensen buiten de HAN (lees ook deze blog). Hiermee zorgen we ervoor dat […]

HAN test AI-tool Copilot M365: Eerste resultaten en aanbevelingen

De HAN testte Microsoft Copilot M365 in onderwijs, onderzoek, en bedrijfsvoering. De pilot leverde waardevolle inzichten op: tijdwinst bij lesvoorbereiding, betere ondersteuning en uitdagingen bij complexe data. Ontdek de resultaten, aanbevelingen en het toekomstperspectief in de video 'Microsoft Copilot M365 – Resultaten & aanbevelingen'.

40 jaar digitalisering in het onderwijs: “Veel bereikt, maar het had sneller gekund”

In verschillende rollen heeft René Tönissen de digitalisering in het onderwijs de afgelopen 40 jaar van dichtbij meegemaakt. Hij deelt zijn inzichten over de evolutie van IT, de uitdagingen en kansen in digitalisering, en de lessen uit zijn loopbaan.

Verbreed het onderwijsaanbod met microcredentials

Hoe kunnen onderwijsinstellingen beter inspelen op de veranderende behoeften van de moderne professional? Microcredentials bieden een innovatieve oplossing. In gesprek met Harald de Vries, projectmanager Microcredentials bij de HAN, ontdekken we hoe deze vorm van certificering kansen biedt voor onderwijsinstellingen en professionals.