Nieuwe Helppagina Scholar en DPF
Uit de gebruikersenquête die vorig jaar gehouden is, bleek dat veel studenten en medewerkers de Help informatie van scholar niet kennen / niet konden vinden. Hierop hebben we een verbeterslag gemaakt met twee doelen: de help beter vindbaar maken en de help eenvoudiger en daarmee toegankelijker maken. Inmiddels zijn de verbeteringen doorgevoerd en we zijn natuurlijk benieuwd naar jullie reactie!
Beter vindbaar
De vindbaarheid van de help is op twee punten verbeterd.
Ten eerste staat de help nu links in de navigatie. In de navigatie is een kopje “diversen” gemaakt, waar de helppagina onder staan. Dit kopje staat bij iedereen bovenaan, dus nog voor de lijst met leer- en werkensites begint.
Ten tweede staat rechtsboven, naast je naam een link naar de help. Deze link is overal in Scholar en DPF beschikbaar. Als je hierop klikt opent een nieuw tabblad in je browser naar met de helppagina.
Omdat veel handleidingen en link van opleidingen nog naar de oude helppagina verwijzen bestaat deze pagina nog wel. Als je hier naartoe gaat krijg je een link te zien waarmee je direct naar de nieuwe pagina kunt gaan.
Beter toegankelijk
De oude helppagina bestond uit verschillende tabbladen. Het aantal tabbladen is teruggebracht naar twee: studenten en medewerkers. Het aantal handleidingen is verminderd, de informatie is nu grotendeels ontsloten via de FAQ’s (frequently asked questions).
Voor anderstalige studenten staan er op de (Nederlandse) beginpagina van de help een Engels en een Duits vlaggetje, die gelijk een link naar de Engelse en Duitse studentpagina’s zijn. De informatie voor Engels- en Duitstalige studenten is gelijk aan de Nederlandse informatie.