Keynote Onderwijsdagen Online Beschikbaar

Op donderdag 18 maart mocht ik de Keynote verzorgen op de vierde dag van de Onderwijsdagen 2021 van Radboud University in samenwerking met Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik heb verteld over mijn onderzoek naar online peerfeedback en een aantal nieuwe inzichten gedeeld. De keynote is online terug te kijken聽via deze link. De lezing was in het Engels en natuurlijk […]

Webinar Feedback literacy in Higher Education

Op vrijdag 22 januari heb ik het drukbezochte webinar Feedback Literacy in Higher Education van Professor David Carless bijgewoond. Dit webinar werd georganiseerd door het platform leren van toetsen. Tot mijn verrassing verwees Carless in het webinar naar mijn onderzoek. Voor mij een bewijs dat mijn onderzoek nog steeds zeer relevant is 馃槉 Je kunt het webinar hier terug kijken, […]

Het genereren van ‘internal feedback’ bij studenten

Dit weekend las ik via tweets van David Carless een interessant artikel van David Nicol: reconceptualising feedback as a internal not an external process.聽In mijn onderzoek (van Popta et al. 2017), heb ik gebruik gemaakt van de artikelen van Nicol en ook dit artikel raakt op heel veel vlakken mijn idee毛n. De interessantste inzichten vat ik samen in deze blog. […]

Webinar Samenwerkend leren- online peerfeedback

Vanochtend mocht ik een korte bijdrage geven aan een webinar van OAB Dekkers van Peter Loonen over samenwerkend leren en online peer feedback. Zij geven op dit moment dagelijks webinars over online leren. En je kunt ze ook terugkijken.聽Mijn bijdrage bestond uit twee (audio)fragmenten over de inzet van peer feedback, te weten: