Meebloggen

Studenten, lectoren, bedrijven, docenten, instellingen. Iedereen heeft een verhaal. Een verhaal over een technologische ontwikkeling, een beleving, een idee om energie te besparen, een prachtig (afstudeer)project, een passie voor sociale media in de zorg, een droom, een mening, een vraag. Deel dit met ons!

Meld je aan als auteur voor dit weblog,  blog je verhaal en inspireer de lezers, laat hen genieten, leren, ontwikkelen, discussiëren en ontdekken. Hoe vaak je blogt bepaal je zelf!

________________________________________________________

BLOGTIPS

Een blog maken

  • Start met een pakkende titel die de inhoud van het blog dekt.
  • Een blog bestaat meestal uit een geschreven verhaal, maar kan ook een video van Youtube/Vimeo zijn, een presentatie op SlideShare, een Prezi, of een fotoreportage met Flickr.
  • Een goede geschreven blog bevat ca. 500 woorden.
  • Schrijf in korte alinea’s, gebruik tussenkopjes.
  • Zorg ervoor dat je altijd in actieve en niet in de lijdende vorm schrijft. Doe dit eenvoudig door het onderwerp vooraan in de zin te plaatsen. De volgorde wordt dan: onderwerp, persoonsvorm, gezegde. Niet zo: De fout werd gecorrigeerd door de secretaresse. Maar zo: De secretaresse corrigeerde de fout.
  • Controleer je blog op taal- of spellingsfouten.
  • Plaats links naar relevante informatie en bronnen. Laat links altijd in een nieuw venster openen, zodat de lezer dit weblog niet kwijt is als hij de link aanklikt.
  • Plaats links naar relevante informatie en bronnen. Laat links altijd in een nieuw venster openen, zodat de lezer dit weblog niet kwijt is als hij de link aanklikt.


Plaats altijd een foto

  • Begin je blog altijd met een liggende foto.


Auteursrechten

  • Auteursrechten gelden voor online foto’s en teksten. Dit betekent dat je niet zomaar materiaal van internet kunt kopiëren. Maak er je eigen tekst van en gebruik bronvermelding.


Delen van je blog

  • Deel je blog op je eigen sociale media. Zo werk je actief aan je online identiteit te vullen en bereik je meer lezers.


Online is online

  • Wat je online plaatst, blijft online. Staat er concurrentiegevoelige informatie in je presentatie? Worden persoonsgegevens genoemd? Schaadt dit de reputatie van je werkgever? Of die van jou? Bedenk goed wat jij als online identiteit wilt.

________________________________________________________

VAN DE REDACTIE

De ervaringen en verhalen op dit weblog maken het weblog tot wat het is. Dit geldt ook voor de reacties op jouw (of elkaars) blog. Om het gezellig te houden op het weblog hebben we een aantal regels gemaakt waar elke blogger zich aan moet houden.

Als eindredactie kijken we mee naar de verhalen en reacties. De eindredactie van het weblog plaatst de verhalen live. Als een blog niet door de beugel kan, wordt het blog niet geplaatst en krijgt de maker daar een melding van.

Als bezoekers reageren op een negatieve of aanstotende manier worden deze reacties verwijderd en wordt de bezoeker geblockt en als spam aangemerkt.

Verder:

  • Houd je aan de wet en discrimineer niet;
  • Gebruik geen woorden in de tekst die een godslasterlijke betekenis kunnen hebben zoals ‘Jezus Christus!’, O my god’ et cetera;
  • Ga fatsoenlijk en respectvol met elkaar om;
  • Blijf altijd beleefd en professioneel;
  • Scheldpartijen, vloeken, en beledigingen worden verwijderd.