Loes Nobbe nieuwe programmamanager samenwerkingsverbanden HAN ILS

Met veel plezier kan ik jullie mededelen dat we Loes Nobbe hebben benoemd als onze nieuwe programmamanager samenwerkingsverbanden. Loes volgt Régie Driessen op die vanaf 1 februari haar loopbaan zal voorzetten als programmadirecteur bij OMO. Loes is voor sommigen van ons een bekende. Ze werkt nu bij Helicon als adviseur en projectleider van o.a. de Gelderse professionaliseringsagenda, waarin de zeven Gelderse […]

Een beroepsbeeld voor de leraar?

In de afgelopen maanden is hard gewerkt aan een omschrijving van het beroepsbeeld van de leraar. Op 14 december is de publicatie met de volgende titel gepresenteerd: ‘Een beroepsbeeld voor de leraar’: over ontwikkelingen en groei van leraren in het onderwijs’. Een publicatie passend bij de strategische koers van het ILS. Waardevol om samen te bespreken! Klik op onderstaande link […]

Gelderse Professionaliseringsagenda

De Faculteit educatie van de Han werkt samen met 7 mbo-instellingen aan de kwaliteit van het onderwijs in de Gelderse mbo’s in de ‘Gelderse Professionaliseringsagenda’ (GPA). De samenwerking in de Gelderse Professionaliseringsagenda heeft de afgelopen jaren steeds meer vorm gekregen. Mede dankzij enkele aanmoedigingssubsidies is inmiddels een leernetwerk gecreëerd waarin op verschillende niveaus wordt samengewerkt aan professionaliseringsthema’s. Dat heeft onder […]

Pilot Scenarioplanning afgerond: Vier scenario’s voor toekomstbestendig organiseren in het VO

In een pilot van de VO-raad zijn acht schoolleiders het afgelopen jaar (2017) aan de slag gegaan met Scenarioplanning. Met als resultaat vier toekomstscenario’s die als basis kunnen dienen voor scholen die werk willen maken van een toekomstbestendige schoolorganisatie. Er is nagedacht over mogelijke gevolgen van de voortschrijdende digitalisering voor een school en welke invloed de toenemende tweedeling in de […]

Twee studenten van de lerarenopleidingen Engels en Frans van de HAN delen Gerard Westhoff talendidactiekprijs 2017

Niels van Wanrooij, voltijdstudent aan de lerarenopleiding Frans en Kitty Hock, deeltijdstudent aan de lerarenopleiding Engels, hebben dit jaar ex aequo de Gerard Westhoff talendidactiekprijs gewonnen. Deze prijs wordt sinds 2009 jaarlijks uitgereikt aan het beste eindonderzoek op het gebied van vreemdetalendidactiek, geschreven door studenten aan Nederlandse lerarenopleidingen. De scriptie Frans is geschreven door Niels van Wanrooij en heeft als […]