Begeleiden als teamwerk

Een student begeleiden kun je in je eentje doen, maar je kunt er ook teamwerk van maken. Bij de Academische Opleidingsschool Passie voor Leren hebben ze hier zelfs een speerpunt van gemaakt: een student wordt bij voorkeur begeleid door meer dan één begeleider. Hoe dat in de praktijk werkt, vroegen we aan Peer Kennis van het NSG. Peer: ‘Bij ons […]

Terugblik op het gastcollege met Jeroen Dijsselbloem

  Het college met Dijsselbloem was een groot succes. Het was geweldig om te zien hoe docenten, ondersteunend personeel (conciërge, de ICT-man van de livestream, onze communicatieadviseur en medewerker van het eventbureau) zo samenwerkten. Studenten namen hun verantwoordelijkheid en zette de schouders eronder. Ze hielpen mee met de ontvangst, het uitdelen van de ja/nee kaartjes, de bediening van de microfoons […]

Students as partners in de praktijk voorbereidingen komst Dijsselbloem

Minister Dijsselbloem komt op bezoek maandag 31 oktober. Het is nog maar recentelijk bekend dat hij zal komen.  Geweldig voor onze lerarenopleiding economie, de faculteit educatie en de FEM dat minister en voorzitter van de Eurogroep, Jeroen Dijsselbloem een bezoek aan de HAN regio Nijmegen brengt. Om je een kijkje te geven wat er voor onze lerarenopleiding komt kijken aan organisatorische en inhoudelijke […]

Uitnodiging bijeenkomst ‘Good practices Samen Opleiden’

Graag nodig ik je uit voor een interactieve bijeenkomst over good practices van Samen Opleiden. Deze bijeenkomst vindt plaats op 1 december tussen 15.00 -17.00 uur in Utrecht. Welke activiteiten voeren opleidingsscholen uit voor hun studenten? Hoe verbinden zij op betekenisvolle wijze theorie en praktijk? En op welke wijze werken school en opleidingsinstituut daarbij samen? Antwoorden op deze vragen vind […]

Vernieuwingen in het onderwijs in de eindfase van het ILS

  We willen u graag informeren over de veranderingen in het onderwijsprogramma voor studenten in de eindfase. Er zijn veel ontwikkelingen gaande die invloed hebben op o.a. het onderwijskundig en (vak)didactisch onderwijs op het ILS. We willen de thema’s uit het project ’Versterking Samenwerking Lerarenopleidingen en Scholen ‘(VSLS) zoals omgaan met verschillen, ouderbetrokkenheid en pesten een plek geven in ons curriculum, […]