De juiste houding voor de juiste zorg

Interprofessioneel leren en werken is niet meer weg te denken uit de gezondheidszorg(opleidingen). Maar: welke beroepshouding is nodig voor het uitvoeren van kwalitatief goede persoonsgerichte zorg? Welke invloed hebben leertrajecten gericht op interprofessioneel werken op de ontwikkeling van (de beroepshouding van) onze studenten? Hoe kan interprofessioneel leren en werken in de praktijk worden vormgegeven? En: Hoe kan het als doorlopende leerlijn […]

Promotieonderzoek over organisatiefactoren die cliëntgericht werken faciliteren

Op 15 juni start mijn promotieonderzoek naar organisatiefactoren die cliëntgericht werken faciliteren. Het onderzoek is geïnitieerd in samenwerking met de praktijk, met als aanleiding de decentralisatie van de zorg. 

Promotieonderzoek over én voor (toekomstige) professionals

Felicitaties van collega’s, studenten en andere relaties, vermelding op de HAN-website, bloemen van het College van Bestuur, op de foto met onderwijsminister Jet Bussemaker… Wie een NWO-Promotiebeurs wint, wordt flink in het zonnetje gezet!

Test runs ‘Leren Acteren in Netwerken’

Zorg- en welzijnsprofessionals werkzaam bij organisaties die aan de Zorgalliantie verbonden zijn, evalueren momenteel het Blended Learning programma ‘Leren acteren in Netwerken’. We zullen hun evaluaties gebruiken om het leerprogramma nog beter aan te laten sluiten op professionaliseringsvraagstukken, die binnen het zorg- en welzijnsector door de transities in de zorg erg actueel zijn. Zo hebben verschillende (zorg) organisaties nog meer baat […]

Sociale Innovatiehub presenteert!

Generatie Y, het nieuwe leren, verhalen uit de Tweede Wereldoorlog, financieel empowerment, sociale kaarten en een jongerenontmoetingsplek; het kwam allemaal aan bod op 26 mei jl. tijdens presentaties van studenten van de HAN voor de Sociale Innovatiehub in Lingewaard.