Raamwerk interprofessioneel werken

Veranderingen in de zorg en de nieuwe visie op gezondheid van Huber vragen om professionals die goed interprofessioneel kunnen samenwerken. Binnen de faculteit Gezondheid, Gedrag en Maatschappij van de HAN en het Radboudmc zijn al veel initiatieven rondom interprofessioneel samenwerken, leren en opleiden.  Een gezamenlijke visie ontbrak echter. Als antwoord hierop is een raamwerk ontwikkeld in door de HAN en Radboudumc.

Digitale vaardigheden onmisbaar voor zorgprofessionals

Tijdens de afsluiting van de eHealth week 2017 is de whitepaper ‘eHealth: digitale vaardigheden zijn voor zorgprofessionals onmisbaar’ gepresenteerd: een gezamenlijk product van Nictiz, HAN (Kenniscentrum Publieke Zaak), ECP, V&VN en het  Zorginstituut. Het document geeft inzicht in de noodzaak van digitale vaardigheden voor zorgprofessionals en biedt concrete aanbevelingen en instrumenten om digitale vaardigheden in kaart te brengen en te verbeteren.

Sociale innovatie – De verhalenkamer

Eerder blogte ik over project jongLAB. Een belangrijke innovatieve waarde van dit project was het gebruik van verhalen van jongeren. Hiermee kon de dialoog tussen leefwereld en systeemwereld gevoerd worden om te ontdekken hoe de gemeente Nijmegen beleid kan maken mèt burgers. Een van de prototypes die daaruit is gerold heeft sinds 1 februari 2017 een spin-off gekregen: VerhalenkamerNijmegen .

Verbindend leiderschap kartrekkers valorisatie-initiatieven GGM

Valorisatie, wat is dat ook alweer? Associaties die mensen hebben zijn: waarde toevoegen, waarde creatie en doorwerking. Kort gezegd sluiten valorisatie-initiatieven naadloos aan bij de HAN-ambitie om werkveld, onderzoek en onderwijs te verbinden. Valorisatie initiatieven zoals de leerwerkplaatsen, innovatieplaats, hubs en koppelstructuur zijn erop gericht om opbrengsten vanuit het ene domein van de driehoek (bijvoorbeeld onderzoek) te vertalen naar een […]