Publiek-private samenwerking in ICT-opleidingen

 

Doel

Het vermogen verhogen van ICT beroepsopleidingen om innovatieve werkwijzen snel te kunnen verwerken in het onderwijs en deze mede te ontwikkelen.

Resultaat

Modellen voor publiek-private samenwerking in beroepsonderwijs gericht op absorptievermogen van het netwerk van partners.

Partners

Hogeschool van Amsterdam, ROC Amsterdam e.o., Universiteit van Tilburg, diverse ICT en cyber security bedrijven.

Duur 

2015-2019

Lectoraat

Innovatie in de Publieke Sector

Promovendus en promotoren

  • Promovendus: Reza Esmaili
  • Promotor: Gerda van Dijk
  • Copromotor: Erik de Vries

 

Beschrijving

In dit project wordt onderzocht hoe ICT beroepsopleidingen de continue stroom van technologische en methodische innovaties in het vakgebied kunnen blijven opnemen in hun onderwijsprogramma’s (absorptievermogen). Daarmee wordt beoogd om vanuit opleidingen die innovaties blijvend te stimuleren en jonge professionals op te leiden die verandering als de enige constant zien.

Er wordt gewerkt aan een model waarin het beroeponderwijs open samenwerkt in ecosystemen van innovatieve bedrijven en onderzoeksinstellingen en waarin vernieuwende projecten samen worden gedaan. Dit model wordt met behulp van actieonderzoek uitgewerkt en ingevoerd in beroepsopleidingen