FM Ondernemen

8 weken – 6 studenten

De studenten werken met de Service Design Methode aan een innovatief serviceconcept met bijbehorend marketingplan en financiële onderbouwing.

Innovatief

  • Studenten passen nieuwe ideeën toe, doen iets op een andere manier met meer resultaat.
  • Studenten gaan op zoek naar waardevolle ideeën hoe FM slimmer, schoner of socialer kan.

Serviceconcept

  • Studenten ontwikkelen (een deel van) een FM-dienst óf -product-service system.
  • De dienst of service system heeft betrekking op het facilitaire speelveld: ondersteunend aan de kerntaken van een organisatie.
  • De dienst of service system wordt door jullie organisatie verkocht aan een externe klant.

Voorbeelden bij Ondernemen:

  • Bedenk een nieuw lunchconcept voor onze klanten waarbij de genietende klant/eind gebruiker lekkere, goed betaalbare, gezonde, duurzame, lokale lunch wordt aangeboden.
  • Bedenk een nieuw schoonmaakdienstverleningsconcept voor onze klanten waarbij zij medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt kunnen inzetten.
  • Bedenk een nieuw dienstverleningsconcept voor de beveiliging van onze klanten waarbij de beveiligers in de ‘rustige’ uren efficiënt worden ingezet.
  • Bedenk een nieuw ontvangstconcept voor onze klanten waarbij het probleem rondom personeelskrapte wordt opgelost.
  • Kijk naar de dienstverlening die wij aanbieden aan onze klanten en adviseer hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren op basis van de behoefte van de betalende klant en eindgebruiker/genietende klant.

Interesse? Mail naar Praktijkbureau.FM@han.nl.