BK Opdracht Bedrijfsprocessen
word opdrachtgever voor opdracht bedrijfsprocessen van het tweede jaar bedrijfskunde
Praktisch
Studiejaar: feb – leerjaar 2
Looptijd: 16 weken
Uren: 8 uur per week per persoon
Aantal studenten: 4
Doel van het project
Onze studenten gaan aan de slag om de basis op orde te brengen. Hoe lopen de processen, welke afspraken zijn er en welke informatie is er beschikbaar. Het inzichtelijk maken en
structureren van de basisorganisatie van (een deel van) de organisatie met als doel om als organisatie door te groeien op deze basis. Onze studenten leren processen te herkennen, vast te
leggen en te verbeteren. Hierbij combineren we diverse invalshoeken:
- Kwaliteitsprocessen
- Informatieprocessen
- HR processen
- Rapportageprocessen en Marketing en communicatieprocessen
Resultaat van het project
Beschrijving van de organisatie op basis van processen, waarbij de studenten op de verschillende vlakken aandachts- of verbeterpunten aangedragen vanuit alle bedrijfskundige
disciplines.
Kortom een resultaat wat staat en een basis vormt voor toekomstige ontwikkelingen.
Waar moet het project aan voldoen?
- Het heeft een gedefinieerd projectresultaat: adviesrapport voor proces-, product-, dienstverbetering.
- Het heeft een heldere projectafbakening: duidelijk beginpunt (kick-off) en einddatum (1 semester)
- De opdrachtgever is bekend; contactmomenten met opdrachtgever zijn noodzakelijk
- Er zijn duidelijk vooraf vastgestelde faciliteiten (interne informatie; interne gesprekken/interviews). Intern betekent bij/van de opdrachtgever;
- De opdrachtgever is betrokken bij het project: Er is helderheid over de te vervullen rollen, taken en verantwoordelijkheden binnen de organisatie.