PZW: feestelijk moment leercoaches + 44(!) opdrachtgevers
Op 25 april 2022 was een werkdag om de academie overstijgende module ‘Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW)’, voorheen Magic Match, in september 2022 te laten starten. Het was een bijzondere dag omdat het team van leercoaches compleet is en elkaar voor het eerst ontmoette in de voorbereiding en op de uitvoering. We hebben dit moment, wat Menno Pistorius markeerde als ‘de volgende fase’, gevierd met een taartje. Niet gezond, maar wel goed voor ons welzijn 😊. Ander heugelijk nieuws: er zijn al 44 praktijkopdrachten aangeleverd!

Foto van de aanwezige leercoaches op de eendaagse
Welkom leercoaches!
We heten de nieuwe leercoaches van harte welkom:
- Puck Goossens (vanuit Logopedie)
- Sanne Diepeveen (vanuit Logopedie)
- Danielle Verschuren (vanuit V&D)
- Juliane Stöcker (vanuit Ergotherapie)
- Evy Jetten (vanuit Fysiotherapie)
- Stephanie Oudeman (vanuit Mondzorgkunde)
- Jeske Sesink (vanuit BMH/Verpleegkunde)
- Isolde van Wessel (vanuit BMH/Verpleegkunde)
- Jan de Lange (vanuit Vaktherapie)
- Ilse Menheere (vanuit Social Work)
De leercoaches hebben als groep een dag met een eigen programma doorlopen: kennismaking tussen nieuwe collega’s, bijpraten over het programma en de uitgangspunten, taken verdelen en nog meer kennismaken. De rest van de PZW-community is aan de slag gegaan met de laatste puntjes in de OS-OER, de communicatie, de inzet, roostering, begroting en de opdrachten.

Menno Pistorius, namens de academiedirecteuren APS, AGV en AMM: “Welkom leercoaches! Samen gaan we op naar de volgende fase!”
44 praktijkopdrachten
Inmiddels staan al 44 opdrachtgevers te wachten op een mix van studenten van de 3 academies om aan vraagstukken te werken op het snijvlak van gezondheid en welzijn. Studenten gaan binnenkort hun keuze maken.
Hoe mooi zou het zijn als het lukt om de opdrachten op inhoud te clusteren naar thema’s die passen bij onze lectoraten en zwaartepunten, en dat we voor de eerste praktijk al groepen kunnen maken van studenten en een leercoach per thema? Waardoor samenwerking met lectoraten en zwaartepunten makkelijk georganiseerd kan worden en waardoor inhoud en impact centraal komen te staan? Het begint zich concreet af te tekenen.
De volgende eendaagse: 16 mei
Op 16 mei hebben we weer een dag met elkaar. Dan hebben we in elk geval aandacht voor een nieuwe werkstructuur, nu de leercoaches de meest directe ervaring gaan opdoen met de nieuwe module. En voor de wijze waarop we deze module in actie samen kunnen onderzoeken met de vraag of en hoe met deze nieuwe aanpak waarde gecreëerd wordt voor gezondheid en welzijn van mensen. Want daar gaat het om.
Tekst door: Saskia Weijzen, facilitator PZW
Vragen? Reacties? Opmerkingen?
Laat ze achter in de comments op deze blogpost. 🙂
Verder teruglezen?