Start nieuwe Master Transitie naar Gezondheid en Welzijn

Goed nieuws: in februari 2026 kan onze nieuwe Master Transitie naar Gezondheid en Welzijn van start! De opleiding is officieel geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO). Aan iedereen die heeft meegewerkt: van harte gefeliciteerd! Wicked problems & Change-agents De opleiding daagt deelnemers uit om aan de slag te gaan met transitievraagstukken in zorg en welzijn: ‘wicked problems’. Dit zijn complexe […]

Samen leren in de mondzorg – onderzoek naar échte samenwerking

Hoe maak je van samenwerken ook echt samen leren? Binnen de Interprofessionele Student-Run Dental Clinic werken studenten Tandheelkunde en Mondzorgkunde van verschillende studiejaren samen met docenten en zorgprofessionals. Die leeromgeving is uniek: studenten oefenen er niet alleen technische vaardigheden, maar ervaren ook hoe teamzorg in de praktijk werkt. Ria Kersbergen promoveerde onlangs op dit onderwerp.

Programmatisch toetsen en AI in het onderwijs

Op 30 september vond er een studiemiddag plaats met twee bijeenkomsten. De netwerkgroep Onderzoeken(d) leren verzorgde een bijeenkomst rond het thema feedback bij programmatisch toetsen. In de andere sessie werden collega’s meegenomen in de wereld van generatieve AI.

Empowerprogramma voor studenten

Het nieuwe studiejaar is alweer in volle gang! Voor vele studenten is de studiekeuze een goede match, maar helaas komt het ook voor dat studenten gaan twijfelen of zelfs dreigen uit te vallen. Voor deze studenten is er het Empower-programma.

Master Inspiratiesessie – 28 oktober

Master event
Op 28 oktober van 19.00 tot 20.00 uur wordt het eerste HAN-brede Masterevent georganiseerd: een online event voor doorstromers en werkenden. In één uur krijgen deelnemers een inspirerend beeld van wat een hbo-master bij de HAN hen kan bieden: verdieping van hun carrière, persoonlijke groei en praktische informatie over studielast en financiering. Met dit event willen we: de zichtbaarheid van […]