How to: Flexwerken
Beste collega’s,
Goed nieuws! Vanaf 8 januari nemen wij onze intrede in de sprankelende nieuwe kantooromgeving op de tweede verdieping in de B-vleugel.
Naast het uitpakken van onze dozen gaan we aan de slag met het (voor jullie inmiddels niet meer zo) spannende concept van flexwerken. Want het werken tijdens een verbouwing heeft jullie eigenlijk al goede flexwerkers gemaakt 😉
Om jullie klaar te stomen voor de nieuwe kantooromgeving volgt onderstaand meer informatie over het concept flexwerken.
WAT HOUDT FLEXWERKEN EIGENLIJK IN?
Kort gezegd betekent het dat we niet meer aan een vaste werkplek vastzitten, maar dat we de vrijheid hebben om te kiezen waar we het beste kunnen presteren op dat moment.
FLEXIBELE EN DYNAMISCHE WERKOMGEVING
De kantooromgeving op de B2 is op een natuurlijke manier ingedeeld in zones. Er is ruimte voor overleg en stilte maar ook zeker voor ontspanning en ontmoeting.
Meet & Greet
De Meet & Greet op de B2 is het dynamische gebied van de kantooromgeving. Ontmoet en/of ontspan hier met een kopje koffie/thee in de lounge. De Meet & Greet is verbonden aan het leerplein om ook de ontmoeting met studenten te stimuleren.
Kantoortuin
In onze nieuwe flexomgeving op de B2 hebben we werkplekken in een kantoortuin gecreëerd.
Belangrijk hierbij is het principe van “clean desk werken”. Dit betekent dat wanneer je een uur weggaat, het ideaal is om je spullen mee te nemen. Hiermee creëren we een flexibele en opgeruimde werkomgeving waarin iedereen makkelijk kan schakelen tussen verschillende werkplekken.
Het is logisch dat je met je team bij elkaar wit gaan zitten in de kantoortuin. We vragen je om je hierin flexibel op te stellen. Iedereen heeft de vrijheid om overal te zitten, en het is belangrijk dat we ons bewust blijven van de openheid van de ruimte. We vragen je om rekening te houden met collega’s door af en toe ook je werkplek te wisselen.
Overleggen en vergaderen
Voor overleggen hebben we op de B2 speciale belwerkplekken, overlegruimtes en vergaderruimtes beschikbaar. We moedigen activiteit gericht werken aan, maak de ruimte in een belhokje vrij na een overleg voor je collega’s. Let op!
Omdat de verbouwing verdergaat op de B1 en we met meer collega’s de B2 delen, worden de vergaderruimtes tijdens de verbouwingsperiode (tot 6 mei) niet in TopDesk opgenomen. We kijken naar een tijdelijke manier om deze ruimtes door jullie te laten reserveren, hier wordt nog over gecommuniceerd.
OPROEP
Met het einde van het jaar in zicht, willen we nog een laatste oproep doen om er samen voor te zorgen om de B1 kantooromgeving in te pakken voor de kerstvakantie. Fijn als alles netjes wordt achtergelaten, zodat wij bij onze terugkeer in januari een frisse start kunnen maken op B2 en afdeling Huisvesting aan de slag kan op de B1.
Vragen over dit bericht? Neem gerust contact met mij op!