Hoe werken we op de B2?
Beste collega’s,
Jullie zijn al volop de vernieuwde kantooromgeving op B2 aan het ontdekken! Er moeten nog enkele puntjes op de i gezet worden maar desondanks hopen wij dat jullie enthousiast zijn over de transformatie die heeft plaatsgevonden. De nieuwe look en feel zijn ontworpen om een inspirerende werkomgeving te creëren waarin we nog beter kunnen samenwerken en presteren, ik hoop dat jullie dit ook zo gaan ervaren.
In dit bericht volgen een aantal praktische en handige zaken om te weten rondom de verbouwing.
Het gebruik van de B2
Tot aan de meivakantie delen we de B2 met alle collega’s. De indeling zoals deze in de ontwerpen staat wordt dan ook tot die tijd niet gehanteerd; zie het als flexplekken. Dit om te voorkomen dat collega’s niet de ruimte voelen om op een bepaalde werkplek te gaan zitten.
Grote schermen voor ondersteunende functies
Op een aantal plekken staan grotere schermen. Deze schermen zijn bedoeld voor collega’s met ondersteunende functies. Fijn als hier rekening mee gehouden kan worden, spreek elkaar hier ook gerust op aan. Er zijn al tijdelijk extra grote schermen bijgeplaatst, echter kunnen we niet alle werkplekken van deze schermen voorzien (wegens beleid ICT).
Belwerkplekken
Werk je in de kantoortuin en heb je een telefoongesprek of online overleg? Gebruik dan de daarvoor bestemde eenpersoons belwerkplekken. Deze ruimtes zijn niet bedoeld om een hele dag als werkplek bezet te houden.
Ontmoeting in de Meet & Greet
In het nieuwe kantoorconcept is meer aandacht voor ontmoeting tussen docent(en) en student(en), de Meet & Greet ruimte bij de pantry is hier speciaal voor ingericht. De rest van de kantooromgeving – zeker de vergaderruimtes en belwerkplekken zijn bestemd voor medewerkers en dus niet voor studenten. Voel je zeker vrij om de studenten die hier toch gebruik van maken op aan te spreken.
De pantry
In de pantry zijn alle faciliteiten om je beker, bakje etc. schoon te maken. Zorg ervoor dat je je gebruikte spullen hier niet vies of schoon laat staan zodat iedereen op een fijne manier gebruik kan maken van de pantry.
Restpuntjes
Er zijn een aantal restpuntjes met betrekking tot de verbouwde B2 kantooromgeving, deze worden onderstaand toegelicht:
Signing
Een aantal wanden zijn nu nog niet afgewerkt en kaal; hier wordt nog fotobehang opgehangen. De partij die dit uitvoert heeft deze wanden nu ingemeten en zal in de komende weken uitgevoerd worden (de exacte datum is nog niet bekend). Tijdens de uitvoering van deze werkzaamheden zal de overlast op de werkvloer minimaal zijn.
Ruimtenummers
De ruimtes worden nog voorzien van bordjes met de ruimtenummers.
Lekkage
Helaas hebben we te maken met een lekkage in het dak. Han huisvesting is druk bezig om dit probleem te verhelpen, als tijdelijke oplossing is een constructie gemaakt zodat het water direct naar buiten loopt.
Uitpakken
Vergeten jullie niet om de dozen weer uit te pakken? Ze staan (niet te missen) nu in de Meet & Greet ruimte.
Vergaderruimtes B2
We hebben 4 mooie nieuwe vergaderruimtes op de B2:
- B2.33 (8/10 personen)
- B2.34 (8/10 personen)
- B2.36 (4 personen)
- B2.35 (4 personen)
Deze ruimtes zijn gedurende de verbouwing op B1 (tot 6 mei) alleen beschikbaar voor medewerkers van APS, ze staan dus tijdelijk ook niet in Topdesk.
Jullie zijn uitgenodigd voor de agenda APSB2 met het idee dat de ruimtes via Outlook door jullie gereserveerd konden worden. Helaas door (ICT) technische onmogelijkheden lukt het niet om iedereen de juiste machtigen te geven voor deze agenda.
We zijn nu aan het kijken voor een alternatief om de ruimtes te reserveren, wanneer ik hier meer informatie over heb informeer ik jullie hierover. Tot die tijd zijn de ruimtes dus helaas nog niet reserveerbaar maar wel vrij door jullie te gebruiken.
Verbouwing kantooromgeving/leerplein B1
De verbouwing van de B1 kantooromgeving en het leerplein is gestart. Als alles volgens planning verloopt kunnen we hier na de meivakantie (dus vanaf maandag 6 mei) weer terecht. Dit betekent ook dat er zeker in de komende weken (sloopfase) kans is op geluidsoverlast op de kantooromgeving B2.
B001 en B002 eerder in verbouwing
De start van de B0 verbouwing voor het APS gedeelte begint in de week van 15-4-2024. Dit betekent dat we vrijdag 12-4-2024 alles op de B0 ingepakt/verhuisd hebben. De aanpak hiervoor wordt t.z.t. nog gedeeld met de betrokken collega’s.
Uitzondering geldt voor de ruimtes B001 en B002. Deze gaan al eerder in verbouwing, namelijk al na de voorjaarsvakantie. Hier zit nu International Office en na de verbouwing komt hier de frontoffice van het tentamenbureau te zitten. Deze verbouwing zal tegelijkertijd opgeleverd worden met de kantooromgeving van B1. Hinder van de verbouwing van deze ruimtes zal minimaal zijn.
Feedback
Heb je vragen over de verbouwing? Suggesties of ideeën? Of juist enthousiast over de kantooromgeving? Ik hoor het allemaal graag, dus schroom niet om contact met mij op te nemen!