Estafette-interview: Nienke Bos
Ik werk bij de opleiding Mondzorgkunde en houd me daar vooral bezig met de maatschappijleerlijn, processen en systemen, ben ik leercoach en ben ik verbonden aan de netwerkgroep Leren en Onderzoeken. Daarnaast werk ik ook 1 dag bij de opleiding Communicatie.
Vertel eens over jezelf
Ik ben Nienke Bos, 39 jaar en werkzaam bij de opleiding Mondzorgkunde! Vanuit Doetinchem reis ik twee à drie keer per week naar het mooie Nijmegen. In Doetinchem woon ik samen met mijn man Silke en twee kinderen Jesse (9) en Guus (6).
Welke hobby’s heb je?
In mijn vrije tijd tennis ik met een groepje vriendinnen en doe mee aan de voor- en najaarscompetitie. Ook houd ik van borrelen, lezen, uiteten en reizen.
Welk boek of film spreekt je het meest aan?
Ik houd van het lezen van literaire thrillers zoals van Karin Slaughter en op het moment ben ik veel biografieën aan het lezen.
Wat is je favoriete muziek of lied?
Door de kinderen hoor ik van alles voorbijkomen zoals Europapa 😉 en veel liedjes van Flemming. Zelf luister ik het liefst naar jazzmuziek of Lady Gaga.
Wat is je droom of toekomstvisie?
Samen avonturen beleven met mijn gezin en vrienden in goede gezondheid!
Wat doe je binnen APS?
Ik werk bij de opleiding Mondzorgkunde en houd me daar vooral bezig met de maatschappijleerlijn, processen en systemen, ben ik leercoach en ben ik verbonden aan de netwerkgroep Leren en Onderzoeken. Daarnaast werk ik ook 1 dag bij de opleiding Communicatie (Academie Business en Communicatie).
Welk verhaal ligt ten grondslag aan wat je bent gaan doen?
Mijn achtergrond ligt bij Communicatiewetenschappen en ben dus in het zorgdomein gerold door het lesgeven en de verbinding aan de opleiding Mondzorgkunde en dit heeft me gegrepen door de relevantie voor de maatschappij en grote vraagstukken die spelen in de zorg!
Werk je samen met anderen?
Ik heb veel fijne collega’s waar ik mee samenwerk en ook veel van leer.
Welke (mooie of bijzondere) resultaten heb je mogen zien in de praktijk?
Binnen de opleiding zijn we bezig met een curriculumherziening en zijn we ook programmatisch gaan toetsen. Mijn rol lag vooral, uiteraard samen met een aantal collega’s, in de implementatie van de maatschappijleerlijn. Hierin staat centraal dat de mondhygiënist een brede blik heeft in het werkveld en dus het zorgdomein.
Wat is je motivatie om op dit vakgebied bezig te blijven?
De dynamiek van het hogeschool leven. De ontwikkeling van en het samenwerken met studenten en collega’s in een omgeving waar onderzoek en (persoonlijke) ontwikkeling centraal staan.
Wat is je (levens)motto?
Carpe diem
Wat zou je je collega’s willen vertellen of meegeven?
De tekst van mijn voorganger in deze estafetteronde van mijn college Nadine de Ronde vond ik zo passend dat ik deze hier gewoon nog een keer herhaal:
Met elkaar blijven communiceren, openstaan voor feedback, van elkaar leren (soms hoeven we het wiel niet opnieuw uit te vinden), blijven samenwerken en het gewenste resultaat goed voor ogen blijven houden.
Aan wie geef jij straks het Estafette-stokje door?
Fraukje Rosier-van Dongen
Leuk Nienke! En mooi dat je het nog eens doorvertelt 😉
Leuk om te lezen Nienke! gr, Eveline