Een inkijkje in de authentieke interprofessionele klinische leer-/werkomgeving waar studenten Mondzorgkunde en Tandheelkunde samen leren, werken en toetsen.

Op 8 april 2021 is door APS een studiemiddag georganiseerd rondom interprofessioneel opleiden en dat in relatie tot de organisatie die dat faciliteert. Een inkijkje is gegeven door drie Hogescholen.

Als vervolg op deze middag wil de opleiding Mondzorgkunde alle APS collega’s een inkijkje geven in de authentieke interprofessionele klinische leer- en werkomgeving (de Masterkliniek) van de opleidingen Mondzorgkunde en Tandheelkunde Nijmegen.

De Masterkliniek Tandheelkunde (Engels: Student-Run-Dental-Clinic) is wereldwijd de eerste authentieke interprofessionele klinische leer-/werkomgeving waarin studenten Mondzorgkunde en Tandheelkunde samen leren & werken en gezamenlijk de zorg dragen voor een vaste groep patiënten gedurende een periode van meerdere jaren.

Binnen het onderwijs van beide programma’s, maken beide opleidingen voor het monitoren van de ontwikkeling van de studenten gebruik van gezamenlijk ontwikkelde Entrustable Professional Activities (EPA’s).  Het zijn de EPA’s en nog andere datapunten, die de opleidingen informatie geven over de ontwikkeling van de studenten en het mogelijk maken om de juiste beslissingen te kunnen nemen. Op deze manier wordt er thans invulling gegeven aan programmatisch toetsen.

Ben je nieuwsgierig geworden? Neem dan gerust een kijkje in de Masterkliniek!