DE HAN-ZORGGAME: SPELENDERWIJS WERKEN AAN KETENDENKEN IN DE ZORG

E.A.I. Bogers  

 

R.A. Westerman  

 

B. Faber-de Lange

 

S.J.C.M. Weijers           

 

Hoe  kunnen  we  inhoudelijke  kennis,  ketenbewustzijn  en  soft  skills  op  een  laagdrempelige,  hoogkwalitatieve wijze aan de zorgprofessionals aanbieden? Dat was de vraag die de HAN gesteld is door zorgprofessionals naar aanleiding van onvoldoende afstemming in de zorgketen. De literatuur liet zien dat een  serious game een  zeer geschikte  vorm  is om aan deze  vraag  tegemoet  te  komen. De HAN ontwikkelde  de  HAN-zorggame,  die  als  doel  heeft  naast  kennis  en  vaardigheden  vooral  het ketenbewustzijn  te  trainen.  De  sterk  verbeterende  spelresultaten  tijdens  het  spel  en  de  evaluatie onder deelnemers achteraf lieten zien dat dat doel bereikt is. Naast het trainen van zorgprofessionals kan de game ook ingezet worden als effectief leermiddel op het gebied van procesverbetering in het hoger onderwijs voor studenten bedrijfskunde, logistiek, verpleegkunde, etc.

 

voor artikel: DE HAN-ZORGGAME

 

 

voor meer informatie over de vervoerslogistieke werkdagen: VLW