Studiereis Turkije: een reis met een toegevoegde waarde! (deel 1)
De studiereis naar Turkije (dit jaar van 23 april t/m 7 mei) heeft veel indruk gemaakt op en mooie herinneringen achtergelaten bij de studenten van de Pabo en de lerarenopleidingen VO die hebben deelgenomen aan deze reis. Uiteraard zijn er heel veel foto’s gemaakt. Ik heb de studenten gevraagd om mij díe foto toe te sturen die voor hen de reis symboliseert, voorzien van de reden waarom nou juist déze foto.
Dat heeft een mooi, inhoudelijk en krachtig beeld van de reis, de ervaringen en de leermomenten opgeleverd! Een reis met een toegevoegde waarde!
_____________________________________________
Auke, student lerarenopleiding Wiskunde
Deze foto illustreert voor mij de Turkijereis. Terwijl velen onderzoeksvragen hadden geformuleerd die gericht waren op het onderwijs, wilde ik meer te weten komen over religie. Omdat dit in Turkije nog geen onderwerp is waar men altijd vrijuit meningen over uitspreekt, bood deze reis een goede kans om mensen rechtstreeks aan te spreken. Tijdens het uitgaan en het bezoeken van barretjes kom je door het veldwerk 1-op-1 uit te voeren en onder het genot van een drankje, veel meer over dit onderwerp te weten!
_____________________________________________
Selcan, pabo-studente
In Turkije heb ik gezien dat het onderwijs anders is dan in Nederland. Maar hoe verschillend het onderwijs en de leerkrachten ook zijn, kinderen blijven kinderen. Of het nu kinderen zijn van een privéschool of een staatsschool. Met een snoepje kun je ze allemaal blij maken!
_____________________________________________
Meryem, pabo-studente
Verschillende karakters, gewoonten, gedachten en geloof! Met respect omgaan met elkaar, genieten, plezier maken, leren van elkaar en van deze studiereis! Op deze foto zie je ook veel verschillen in bijvoorbeeld gebouwen en natuur. Maar ze vormen samen ook een geheel en kunnen goed samen, net als WIJ tijdens de studiereis! Allemaal bedankt voor de leuke tijd!
_____________________________________________
Chantal, studente lerarenopleiding Nederlands
De leerlingen zijn actief bezig met het onderdeel muziek. De leerlingen zitten in groep 3, en luisteren en maken opdrachten bij een muziekstuk van Mozart. De docent gebruikt activerende opdrachten en daar wil ik in het onderwijs in Nederland ook meer gebruik van gaan maken. Een belangrijk leermoment in Turkije voor mij!
_____________________________________________
Woensdag 15 juni komt deel 2 in deze serie online!