Beroepsregistratie (VELON)

Dag collega’s Meer weten over de beroepsregistratie Lerarenopleider? Met collega’s aan de slag in een groepje? Op dinsdag 7 november van 13.00-14.00 (1.45) is er een voorlichtingsbijeenkomst waar je je vragen kunt stellen en collega’s kunt ontmoeten die ook geïnteresseerd zijn. Mocht je niet aanwezig kunnen zijn, neem gerust contact met ons op. Hans Scheltinga en Carla van Rijn   […]

Luc Stevens bij Educatie Collegetour 23 november

Dé Luc Stevens komt naar de Faculteit Educatie. Hij is te gast bij de tweede editie van Educatie Collegetour. Net als bij de eerste editie, met Meester Bart, worden de vragen gesteld door studenten. Studieverenigingen Fabulinus en Meesterlijk zijn al druk bezig met de voorbereiding. Luc Stevens is emeritus hoogleraar orthopedagogiek van de Universiteit van Utrecht én directeur van het […]

Lest we forget…

Inge Everstijn-Veldhuizen, tweedejaarsstudente lerarenopleiding Engels Mijn naam is Inge Everstijn-Veldhuizen en ik zit in het tweede jaar van de lerarenopleiding Engels Deeltijd op de HAN in Nijmegen. Ik ben aan deze opleiding begonnen als cadeautje voor mezelf. Mijn zonen, inmiddels 20 en 18, beide met een ASS-diagnose lijken op punt te staan zelfstandig verder te gaan en ja, wat moet je […]

”b” of ”d” ?

Tijs Groot Wesseldijk, vierdejaarsstudent lerarenopleiding Duits Elke zondag reis ik terug naar Nijmegen, om maandag niet extreem vroeg op te moeten staan voor stage. Als ik om 17:30 het station oploop is het al gezellig druk. Veel jongeren met koffers die ook teruggaan naar hun studentenstad. Er is altijd wel iemand om een praatje mee te maken en alleen reizen […]

Naamwoordelijk gezegde uitleggen met drama

Miranda Gerbracht, derdejaars deeltijdstudent lerarenopleiding Nederlands Beeld eens uit: ‘ik zwem’. Dat is in de praktijk niet moeilijk: maak zwembewegingen met je armen en een kind kan de was doen. Maar probeer eens: ‘ik ben zwemmer’. Dat is lastiger. Iets uitbeelden past veel makkelijker bij een werkwoordelijk gezegde dat aangeeft dat er iets gebeurt. Toen de uitleg van het naamwoordelijk gezegde […]

Game Play Go; een week om nooit te vergeten

Claudia Verkerk, tweedejaarsstudente HAN Pabo Gedurende het eerste jaar hoorde je er al over. Op de wc’s, in de gangen. Tussen het geroezemoes door hoorde je dit vaak.Het rooster werd bekend, en dit was het eerste dat je opviel. 18 september was het zover: de Game Play Go week! De Game Play Go week is een projectweek voor tweedejaarsstudenten aan de HAN Pabo. […]

OnderwijsTOPtalentprijs 2017

Els Strobbe, coördinator afstudeerfase OnderwijsTOPtalentprijs 2017 op Han Pabo Nijmegen Wij nomineerden Allyson Makaaij, een student en docent met een gouden randje, afgestudeerd juni 2017. Haar onderzoek, meesterproef en stage laten een sterke onderzoekende houding zien en een grote passie voor goed onderwijs aan basisschoolkinderen. Vanuit eigen observaties en (wetenschappelijke) bronnen neemt Allyson voortdurend initiatieven om kinderen sprongen te laten […]

Omgevingsgericht ProjectOnderwijs: C(O&O)le minor meT&T toepassing van hybride leren Bespaar € 1000,-!

Gezocht: Potentiële O&O-, T&T-, MBO-docenten Waarvoor word je gezocht? Voor de nieuwe minor Omgevingsgericht ProjectOnderwijs Wat levert je dat op? Het basiscertificaat docent O & O – onderwijs (T & T) plus een besparing van 1000 euro* *Benieuwd hoe dat zit? Neem dan contact op met projectleider Jacques de Goede ( 06 ) 55 21 88 55. De minor is […]

Meester Bart laat de mens achter de docent zien

Hilde Damen, derdejaarsstudente lerarenopleiding Nederlands Gisteren, woensdagavond 11 oktober, was het dan eindelijk zover! Meester Bart kwam een Collegetour doen op het ILS. Wie is Meester Bart, zeg je? Meester Bart is een docent Engels op de Open Scholengemeenschap Bijlmer in Amsterdam. Maar dat niet alleen, Meester Bart is Meester Bart. Die man van Facebook en Twitter en zijn columns in […]

HANgen ART Project; de kop is er af..

Inge Leuverink, docent Pedagogiek en Onderwijskunde. Dit jaar afstuderend aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten, opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving. In het kader van mijn afstuderen onderzoek ik de mogelijkheden van art based education en participatory art.  Een onderdeel daarvan is het  project “HANgen” . Met een groep gebruikers van het I/O gebouw (docenten, medewerkers, studenten) als creatieve denktank, […]