Wat moet per direct stoppen bij de pabo en lerarenopleiding?

Stel je voor, je zit in de volgende situatie:
Je bent directeur van een lerarenopleiding of pabo óf je bent directeur van de lerarenopleiding of pabo die je nu volgt of waar je nu werkt.

Je moet een aantal belangrijke beslissingen gaan nemen die voor de toekomst van de opleiding van levensbelang zijn.

_______________________________________________________________

De vraag luidt:
Welke twee onderwerpen of ontwikkelingen vind je zó zwak binnen je opleiding dat je ze per direct stopt! Waarom deze twee?

Houd bij het beantwoorden rekening met de veranderingen in de maatschappij en kijk naar de toekomst.

_______________________________________________________________

Reacties

  1. 24 januari 2011 door Masja

    http://www.youtube.com/watch?v=23Uuehgmd14

    Wat moet de opleiding doen om het ook voor jongens aantrekkelijk te maken in het basisonderwijs?

  2. 25 januari 2011 door Bart Lemans

    @ Masja

    Minder uitgebreid reflecteren e.d.
    Niet verplichten om kleuterstage te doen

  3. 25 januari 2011 door Ilja van Bree

    @Bart Dank voor je reactie. Waarom niet verplichten kleuterstage?

  4. 25 januari 2011 door Bart Lemans

    @ Ilja
    Ik denk dat je jongens beter voor de keuze kan stellen om wel of niet kleuters te doen.
    Ik snap wel waarom het wel verplicht is, maar toch zou het een struikelblok kunnen zijn voor enkelen. Er zit immers een groot verschil tussen onderbouw en midden/bovenbouw, vind ik zelf.
    Tevens zie je nauwelijks ‘kleutermeesters’.

  5. 25 januari 2011 door Henning

    DPF.

    De ontwikkeling en het onderhoud van het DPF is volgens mij heel duur.
    Misschien heb ik het hele systeem nog niet begrepen, maar wat voor een meerwaarde heeft het DPF?
    Lesplannen en reflecties zijn sowieso opgeslaan in wordbestanden. Videobestanden kun je ook zonder DPF uploaden en een link zetten in word, toch?