Alumni-onderzoek CO

Bij vier verschillende FEM-opleidingen is vanuit het lectoraat HCD een onderzoek gestart naar de communicatieve competentie van een beginnend HBO-professional. De centrale vraag hierbij is: In hoeverre sluit de communicatieve competentie van onze alumni aan bij de verwachtingen en behoeften van het werkveld tav deze competentie? Doel van de vier onderzoeken is om de betreffende opleidingen aanbevelingen te kunnen doen over de […]

Reizigerscommunicatie bij BRENG

Het BRENGkenniscentrum is ruim 2 jaar geleden opgericht. Naast vervoerder Hermes, Stadsregio Arnhem Nijmegen, reizigersbelangenorganisatie ROCOV en de Radboud Universiteit, maakt ook de HAN onderdeel uit van dit kenniscentrum. Vanuit de HAN voeren meerdere lectoraten praktijkgericht onderzoek uit in opdracht van dit kenniscentrum, waaronder het lectoraat Human Communication Development. Doel van de samenwerking is om kennis te ontwikkelen rondom openbaar […]

De rol van de communicatieprofessional

Van 11 tot en met 13 september jongstleden vond het jaarlijkse Euprera-congres plaats. Euprera staat voor European Public Relations Education and Research Association, een vereniging die zich ten doel stelt innovatieve kennis en praktijk van PR-onderwijs en onderzoek in Europa te stimuleren en promoten. Het thema van dit jaar was: “Communication ethics in a connected world.”   De rol van […]

Communicatie, daar weet jij alles van

Communicatie, daar weet jij alles van                                                     Zaterdagavond, feestje, gezellig. Gaat het gesprek ineens over zíjn collega’s die hem niet hadden geïnformeerd, haar baas die niet luistert en hun klanten die … ‘Ja joh, die communicatie… -zucht-, maar daar weet jij natuurlijk alles van.’ Een veelbetekende blik komt mijn kant op. Tja,…. Leuk om te merken dat mensen je expertise toedichten, […]

De rol van interactie en communicatie in de zorg aan huis.

Organisaties binnen de thuiszorg staan onder druk. De eisen aan de zorg en de zorgcomplexiteit stijgen terwijl organisaties steeds meer moeten doen met minder middelen. Voor organisaties in de thuiszorg is het uitgangspunt dat zij goede prestaties willen leveren. Binnen de zorg, en de totale publieke dienstverlening, kan de mate van presteren voor een deel afgemeten worden aan de stakeholdertevredenheid. […]