Onderzoek WMO-doelgroep Breng

  Het lectoraat HCD is sinds 2012 betrokken bij het Breng Kenniscentrum. In die periode hebben we diverse onderzoeken uitgevoerd, rondom de thema’s ´reizigerscommunicatie´ en ´de doelgroepen van Breng´. Het artikel dat ik laatst schreef op deze blog over webcare raakt aan het eerste thema (waarbij de cruciale vraag voor Breng is hoe te reageren op vragen, opmerkingen en klachten […]

Onderzoek en onderwijs

      Het aardige van praktijkgericht onderzoek is niet alleen dat het praktijkgericht is, maar ook dat studenten actief betrokken kunnen worden. Een van de conclusies van mijn studie naar de communicatieve competentie van een beginnend communicatieprofessional, was dat hier nauwelijks (wetenschappelijk) onderzoek naar is gedaan. Reden om het onderzoek een vervolg te geven. En dat is de afgelopen […]

Dat is nou ook toevallig!

Over´Collateral gain´, niet beoogde leerwinst van onderzoek Studenten lijken school en praktijk soms te zien als twee volledig gescheiden werelden. De ´praktijk´ wordt geduid als ´in het echt´… en dat is toch iets heel anders dan ´hier op school´. Onderzoek? Dat is iets van school. Dus niet iets voor ´in het echt´. Of toch wel? Bij het Lectoraat HCD brengen […]

Communicatie in de zorg aan huis

Tijdens mijn promotie onderzoek probeer ik altijd op verschillende manieren studenten te betrekken bij mijn onderzoek. Zo ben ik momenteel een wetenschappelijk artikel aan het schrijven op basis van interviews en een enquête die verschillende studenten van de HAN uitgevoerd hebben. Dit artikel is nog in de maak dus daar kom ik in een latere blog op terug. Wat ik […]

Onderzoek naar webcare

Steeds meer organisaties ‘doen’ aan webcare, en zij doen dit op een steeds professionelere manier. Met als belangrijkste doelen: (1) meer tevreden klanten en (2) het managen c.q. verbeteren van de (online) reputatie van de organisatie. Dit blogartikel geeft een korte inkijk in wat webcare nu precies inhoudt.