Past programmatisch toetsen bij jouw opleiding?

De interesse binnen de HAN voor programmatisch toetsen (PT) neemt sterk toe. Maar wat is programmatisch toetsen (PT) eigenlijk? Wat is belangrijk bij het besluit om het wel of niet te gaan doen? Wat komt er bij kijken als je PT wilt gaan implementeren in je opleiding? De opleiding Ergotherapie is reeds 5 jaar aan de slag met de implementatie […]

De do’s and don’ts bij het starten van een nieuwe opleiding

Door: Marijn Post Dinsdagmiddag 22 oktober was er een etalagebijeenkomst waarin door Anouk Filé (Projectleider Deeltijd Faculteit Techniek ) en Bas Bauland (senior adviseur kwaliteitszorg en begeleider accreditaties) werd ingegaan op wat wel en wat niet te doen bij het starten van een nieuwe opleiding. Er was een gemêleerd publiek aanwezig bestaande uit docenten, beleidsmedewerkers en een groep medewerkers van […]

Incremental Grading: een voorbeeld van de integratie van toetsen en leren

Door: Hermi Beute (Docent / Onderwijskundige bij Zakelijke Dienstverlening en Social Work) Maandagmiddag 30 september was ik samen met een kleine 20 docenten aanwezig bij een etalage bijeenkomst die verzorgd werd door twee docenten van ICA te weten Rody Middelkoop en Christian Köppe. De laatste heeft overigens de HAN inmiddels verlaten voor de Universiteit Utrecht om daar te promoveren. Wat […]

Vision Backcasting

Geschreven door Berthe Bralten Donderdag 27 juni vond de etalagebijeenkomst plaats over Vision Backcasting (VBC), georganiseerd door de HAN Academy. Er waren 25 deelnemers die tijdens de uitleg van deze methode werden meegenomen in het enthousiasme van de begeleiders Nienke Vos en Su-Anne van Waes. Wat is Vision Backcasting? De Vision Backcasting methodiek is een snelle en grondige manier om […]