VERLAGING VAN TOETSDRUK: VAN STRESS NAAR GEZONDE SPANNING

Bestaat er een one-size-fits-all model voor toetsdrukverlaging? Verlaag je de toetsdruk door het aantal toetsen te halveren? Of zou je meer toetsen digitaal moeten aanbieden? Waarom laat je een student niet zelf een geschikte toetsvorm kiezen? En wat gebeurt er met de toetsdruk als je tentamens in kleine stukjes opknipt en verspreid aanbiedt? Collega’s van verschillende academies gingen hierover tijdens […]

Week van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT

In 2019 zijn 39 hogescholen en universiteiten samen met SURF gestart met een 4 jaar durende samenwerking op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT in het “versnellingsplan onderwijsinnovatie met ICT”, met als doel gezamenlijk fors in te zetten op digitalisering in het onderwijs. Er wordt daarbij gewerkt in acht zones en twee werkgroepen. Ook de HAN participeert als partner in […]

Studenten met ondersteuningsbehoefte begeleiden naar passend stage of werk

Hoe vergaat het studenten die studeren met een bijzondere omstandigheid, zoals een beperking of chronische ziekte, met het vinden van een passende stage- of werkplek? Waar lopen zij tegenaan? Wat is er aan begeleiding voor deze studenten? In deze etalagebijeenkomst verdiepten we deze vragen en zoomden daarbij in op de rol van de stage- en werkbemiddelaar van project Werklab die […]