AI Sandbox ronde tafel: experimenten met AI

Op 11 april vond de eerste online ronde tafel van de AI Sandbox plaats. De AI Sandbox is een experimenteer omgeving binnen de HAN. Hier wordt verantwoord geïnnoveerd door een selecte groep docenten, die experimenten opstelt met nieuwe AI-tools voor het onderwijs – mét resultaat. De bevindingen werden met 130 mensen gedeeld, zowel van binnen als buiten de HAN. In 7 […]

Loop jij ook wel eens tegen ethische of morele dilemma’s aan?

Het is de missie van het netwerk filosofie om structurele filosofische en ethische reflectie binnen de HAN  te bevorderen met als doel het opleiden tot reflectieve en maatschappelijk betrokken professionals. Deze missie en de ronde tafel van 1 december j.l. komen voort uit het netwerk filosofie op de HAN. Dit is een bevlogen club van collega’s die zich bezig houdt met de […]

Netwerk AI en onderwijs in oprichting bij de HAN

Hoe vind je deze blog? Deze is namelijk geschreven of gegenereerd door AI. De gehele bijeenkomst is opgenomen en getranscribeerd door AI en met een ‘prompt’ (een opdracht aan Claude het AI model) in 20 minuten tot stand gekomen! De credits hiervoor gaan naar Tom Naberink, waarvoor dank! Bij de HAN zijn we bezig met het opzetten van een netwerk […]

Hoe gaan we om met de inzet van AI (zoals chatbots) in ons onderwijs?

De afgelopen tijd stond social media vol met de nieuwste technologiehype die ons onderwijs op zijn kop heeft gezet: ChatGPT. Om hierover het gesprek aan te gaan binnen onze organisatie, is er op 2 maart een rondetafelbijeenkomst georganiseerd, begeleid door Jorn Bunk en Jochem ten Böhmer. In deze bijeenkomst hebben we ons gericht op het onderzoeken van de impact die […]