Microcredentialing: het valideren van kennis en kunde met digital badges en hoe dit het onderwijs gaat veranderen

Digital Badges en Microcredentialing. Wat is het? Hoe werkt het? Wat komt erbij kijken? En biedt het kansen voor de HAN? Het idee van Dimitry van Toorn (FEM IB&C / Arnhem Business School) om dit studiejaar met digital badges te gaan experimenteren werd begin dit studiejaar bekroond tot “HAN-idee van het jaar”. Zowel tijdens de inspiratiedag Blended Learning op 3 […]

Start Academy in de etalage

Op dinsdag 16 maart was er een etalagebijeenkomst bij en over de Start Academy. Etalagebijeenkomsten zijn bedoeld om mooie en succesvolle initiatieven binnen de HAN aandacht te geven en daarover kennis te delen. Alle medewerkers van de HAN worden hiervoor uitgenodigd en op deze bijeenkomst kwamen ongeveer 20 docenten af. Dat nog steeds niet iedereen binnen de HAN de Start […]

Over samenwerken vanuit vertrouwen

Herkenbaar? Projecten en andere samenwerkingsverbanden die niet lopen. Het vertrouwen is er niet echt, wat er echt speelt wordt niet naar elkaar uitgesproken, verantwoordelijkheden en verwachtingen zijn onduidelijk, naar welk resultaat werken we eigenlijk toe? Dit zijn een aantal veel voorkomende frustraties die teamleden kunnen ervaren tijdens samenwerking. In iedere samenwerking speelt dit wel in meer of mindere mate. Vraag […]

Samenwerken in de driehoek: KRL Lingewaard en Studio L&D in de etalage

Een van de grootste uitdagingen waar we als HAN en partners op dit moment voor staan is het samen leren, werken en onderzoeken vorm te geven in de driehoek. Hiertoe worden verschillende field labs, leerwerkplaatsen of professionele leergemeenschappen opgezet, die allen de student centraal zetten tussen de elementen onderwijs, onderzoek en werkveld. De Krachtige Regionale Leerkring Lingewaard (KRL) en Studio […]