Over Studio MCV

Wellicht heb je de naam ‘Studio MCV’ al wel eens voorbij zien komen. Maar wie zijn de gezichten achter dit team? Wij vertellen je graag hoe het zit. Wij zijn Daan Smit (vormgeving crossmediaal), Joris den Hartog (Staf Marketing- en communicatie | Branding), Roswitha Teerink (vormgeving en drukwerk), Rob van den Broek (coördinator Brandspot) en Zita Leite Ribeiro (coördinator huisstijl- en vormgeving). Onder de naam Studio MCV buigen wij ons over huisstijl- én brandmanagementvraagstukken plus pakken we vormgevingsvragen en -opdrachten op.

Huisstijl
Huisstijl gaat over de visuele identiteit van de HAN. Het symbolische gedeelte van de bedrijfsentiteit. Hieronder vallen o.a. naam, logo, kleur, typografie (lettertype), vormentaal (stramienen, vlakken, opmaak) en fotografiestijl.

Wat voor vragen ondersteunen we omtrent huisstijl?

  • Opvragen logo en gebruik hiervan
  • Check op briefing die naar vormgevers gaat (wij denken graag met je mee!)
  • Check op opmaak van alle middelen die binnen de HAN worden vormgegeven
  • Check of fotografie past bij fotografierichtlijnen en eventuele afkoop beeldmateriaal in de stockbank waarmee we werken
  • Bewaking HAN huisstijl
  • Opmaak van middelen in Brandspot
  • Nabewerken van fotomateriaal

Brandmanagement
Brandmanagement gaat verder dan huisstijl. Het doel van brandmanagement is om te bouwen aan een sterk HAN-merk. Met brandmanagement gaat het om het beïnvloeden van de beleving van de diverse doelgroepen van de HAN. We bouwen hiermee aan onze identiteit en ons imago. Het laden van onze merkwaarden in lijn met de positioneringsdoelen van de HAN is daarbij het uitgangspunt.

Wat voor vragen ondersteunen we omtrent branding?

  • Corporate branding strategie in lijn met de Han-brede positionering en het merkverhaal
  • Ondersteuning, advies, ontwikkeling en uitrol campagneconcepten
  • Ondersteuning en advies bij customer journeymanagement, kanalenstrategie en mediainzet
  • HAN merkarchitectuur vraagstukken
  • Beleidsvraagstukken zoals profilering academies, kenniscentra en zwaartepunten
  • Merk- en reputatiemeting, monitoring en advies
  • Doorontwikkeling merkverhaal via de visuele identiteit
    • illustratiestijl
    • conceptuele/campagne fotografie en (grafische) vormgeving
    • in gebouwen, evenementen etc.
    • binnen HAN.nl, SAM en andere touchpoint

Opdracht uitzetten, flowchart

Checkpoint
Iedere dinsdag- en donderdagochtend overleggen wij als team. Daarin bespreken wij de binnengekomen vragen. Heb je vragen? Mail deze dan tijdig naar Ask@han.nl of naar studiomcv@han.nl.

Daan, Joris, Rob, Roswitha en Zita