Merkbeleid
Cultuur en uitstraling
Huisstijl is meer dan alleen een merk, een logo en het toepassen van regeltjes. Het gaat ook over een sfeer die we willen neerzetten, de manier waarop we ons willen profileren. Wie zijn wij als HAN en wat willen we uitstralen?
Daarbij willen we een uniforme uitraling in alle in- en externe communicatie en bouwen we samen aan 1 sterk HAN-merk.
Persoonlijkheid
Wat is de identiteit van de HAN? Hoe willen we dat de doelgroep ons ervaart? Dat komt terug in de merkpersoonlijkheid van de HAN.
Kernwaarden
Onze kernwaarden beschrijven ons unieke DNA*: er bestaat geen organisatie zoals de HAN. Onze kernwaarden zijn ons ethische kompas. Het zijn de waarden die wij belangrijk vinden. Onze kernwaarden vertellen hoe we bij de HAN werken, communiceren en met elkaar omgaan.
De 5 kernwaarden van de HAN zijn: samenwerken, vertrouwen, ontwikkelen, innoveren, waarderen.
Merkwaarden
Een merk bestaat vooral in de hoofden van mensen. Het is niet zozeer wat wij over onszelf vertellen, het is vooral wat anderen – (toekomstige) studenten en externe stakeholders – van ons vinden. Onze merkwaarden gebruiken we om het merk HAN te positioneren.
Onze 3 merkwaarden zijn: prikkelend, grensverleggend en verbindend
Prikkelend: gaat over mensen en jezelf in beweging zetten door lef tonen, aanmoedigen, aansporen, aanzetten en inspireren; prikkelend, grensverleggend, verbindend.
Grensverleggend: onderzoeken, nieuwe wegen inslaan, innovatief en baanbrekend zijn en het verschil maken;
Verbindend: gaat over dat we bij de HAN samenwerken in de driehoek onderwijs, werkveld en onderzoek.
Merkpiramide
Merkidentiteit: Bovenin de piramide vind je de basis van ons merk: onze merkidentiteit. Dit komt tot o.a. tot uiting in ons logo. Ons logo is altijd aanwezig in onze uitingen.
Daaronder vind je de merkbelofte, ook wel onze pay-off genoemd: onze belofte aan onze doelgroepen. Open up new horizons. Indien mogelijk (en de ruimte het toelaat) is ook de pay-off onderdeel van een uiting.
Hierop volgt hoe we onze doelen willen bereiken: onze inhoudelijke focus. De focus van de HAN is op Slim, Schoon en Sociaal. Ook dit willen we inhoudelijk (tekst en beeld) op zoveel mogelijk plekken laten zien.
Daarop volgend vind je het corporate concept: de changemakers. Deze laat zien dat we een kennisinstelling zijn, toont onze merkidentiteit, laat zien dat we een inhoudelijke focus op slim, schoon en sociaal hebben en laadt onze merkbelofte.
Daaronder vind je alle andere communicatie-uitingen van de HAN; campagnes, de website etc.