Vernieuwd logo HAN Hydromotive laat meer binding zien met de hogeschool
Het studententeam HAN Hydromotive (met 2e-jaars Automotive studenten) heeft vandaag met trots haar nieuwe logo/beeldmerk gepresenteerd. Waarom deze vernieuwing?
Remco Mulder, Marketing & Events Manager bij HAN Hydromotive, legt uit dat nieuwe logo het team meer bindt aan de HAN als hogeschool. “We vinden het welbekende HAN-roze een sprekende kleur die erg gewaagd en gedurfd overkomt, net als ons team! Voor innovatie en ontwikkeling is immers nodig dat je het aandurft om soms het onbekende in te stappen. Daar is lef voor nodig!”
“Een van de eerste dingen die mij opviel toen ik bij het HAN Hydromotive team betrokken raakte was het logo. Ik voelde aan dat daaraan iets veranderd moest worden; meer gewaagd, gedurfd, ja het mag echt voor vernieuwing staan! Het moet spreken, het moet laten zien dat we met waterstof bezig zijn. We zijn nu paar weken verder en kijk wat er met dit idee is gebeurd! Fantastisch toch?’, zegt Remco lachend.
Green Mobility
Niet alleen zijn aanpassingen in de kleur te vinden, ook in de filosofie van het beeldmerk. “De H van het nieuwe logo bestaat uit blokken. De 4 kleine blokken stellen de 4 divisies van HAN Hydromotive team voor. En het middelste grote blok vertegenwoordigd ons team als geheel. En er is een tweede gedachte achter deze blokken in de H. Met deze blokken bouwen wij, studenten van HAN Automotive, aan de toekomst van ‘Green Mobility’. Wij gaan het ook waarmaken met de kennis die we vergaren in ons Eco-marathonteam”, legt Remco uit.
Shell Eco Marathon
De H2 combinatie in het logo heeft alles te maken met waterstofgas èn met HAN Hydromotive. Remco: “De 2 die je in de H ziet heeft de vorm van een golf. Dit stelt de kracht van water voor dat ervoor zorgt om het voertuig te laten rijden! Ook is er een blad geïntegreerd in de H2 combinatie van het logo. Geen groen blaadje, maar in de gewaagde HAN-kleur. Dit kan ons onderscheiden van de rest van de deelnemers en zo vallen we meer op tijdens de deelname van de Shell Eco-marathon. Want het doel van HAN Hydromotive is om de meest efficiënte waterstofauto te bouwen van de Shell Eco Marathon competitie en deze te gaan winnen!”
Waterstoftechnologie
Mees de Groot, teammanager HAN Hydromotive: “Bij een sterk en innovatief team dat een van de koplopers is in de toepassing van waterstoftechnologie in de automotive sector hoort een professionele uitstraling en de durf om te willen vernieuwen. Het ontwerpen en maken van ons nieuwe logo/beeldmerk was natuurlijk een grote klus, maar naar onze mening is het geweldig gelukt! Het hele team is ontzettend blij met de nieuwe huisstijl en kijkt er naar uit om het met trots uit te dragen in de route die ons leidt naar de Shell Eco-marathon in 2024!
Tijdens de Shell Eco-marathon 2024 keren 3 regionale competities, 2 lokale evenementen en een episch wereldkampioenschap in een vertrouwde opzet terug. De 2024-competitie biedt kansen voor een nieuwe generatie briljante jonge Changemakers; en de kans om hun ontwerp-, technologie- en ingenieursvaardigheden op de ultieme test te testen met hun energiezuinige voertuigen, zowel op als naast het circuit.
Bron en beelden: HAN Hydromotive