Eerste Kennisfestival HAN Automotive Research groot succes!

In de Koepelgevangenis in Arnhem gaf HAN Automotive Research op vrijdag 20 mei haar studenten, collega’s en het bedrijfsleven de gelegenheid om in een bijzondere setting in één dag kennis op te doen over de state-of-the-art van het onderzoek en onderwijs, dat vanuit het lectoraat de afgelopen 2 jaar is uitgevoerd.

De Koepelgevangenis was hiervoor een geweldige locatie: in de grote koepel hingen meer dan 20 onderzoeksposters waar bezoekers langs konden lopen en met elkaar in gesprek konden raken. In het midden van de koepel was een gezellig terras opgezet.

Slimme mobiliteit

Tijdens de start van het programma ontstond direct een goed inhoudelijk gesprek tussen de HAN-lectoren Frans Tillema en Bram Veenhuizen en een aantal vertegenwoordigers vanuit verschillende hoeken van het mobiliteitsdomein. Direct aansluitend kregen studenten ‘de vloer’. In 45 minuten deelden vijf studenten(/-groepen) hun inzichten en overdenkingen over slimme mobiliteit.

Extra feestelijk moment

Na een pauze was het tijd voor de poster- en demosessie. In de loods van de koepel waren de demo’s van de studenten van de H2 Demonstrator, die ook heerlijke tosti’s bakten, en de projecten MORE en SPARC. Voor MORE was het een extra feestelijk moment, want zij presenteerden tijdens het Kennisfestival hun vernieuwde voertuig!

LEV- en het ADAS-Kenniscentrum

Kort voor de lunch was het sowieso tijd voor taart: de eerste verjaardag van het LEV-Kenniscentrum en de kick-off van het ADAS-Kenniscentrum werden gevierd. En de nieuwe Carver is aan het publiek gepresenteerd. Tijdens de lunch werd er veel bijgepraat en door sommigen ook nog heel even van de zon genoten.

Parallelsessies

Om 13 uur startten drie parallelsessies. Een sessie stond in het teken van Light Electrical Vehicles (LEVs). Projectleider Arno van der Steen presenteerde vervolgens samen met de studenten Jaimey de Roos (afstudeerder Automotive) en Umang Tulsi en Dilyan Slavov (studenten Master Engineering Systems) alle ins en outs op het gebied van ADAS (Advanced Driver Assistance Systems).

En docentonderzoekers Bas Hetjes en Gijs van Stekelenburg namen toehoorders mee in de meest recente ontwikkelingen en inzichten die zijn opgedaan in het 5G Blueprint project waarin teleoperatie centraal staat.

Uitkijken naar de volgende editie!

Het was een heel prettige én informatieve dag. Veel bezoekers gaven aan dat ze weer goed geïnformeerd waren, en met die nieuwe kennis weer verder konden in hun eigen werk. Dat was natuurlijk ook precies de bedoeling, dus er komt zeker een volgende editie! We hopen jullie dan ook (weer) te verwelkomen.

Bron en fotografie: HAN