Peer feedback in the International Classroom

Samen met een aantal collega’s ben ik betrokken bij het traject ‘Peer feedback in the International Classroom’ van collega Jannemieke Geessink (researcher en kwaliteitsmanager bij Arnhem Business School). Het gaat hier om een Comenius project, waarin onderzocht wordt of het geven van peer feedback in international classrooms een meerwaarde heeft en wat hiervoor nodig is. In het project vertrekken we bij […]

Peer feedback bij opleiding Industrieel Product Ontwerp

Afgelopen februari was ik uitgenodigd door een aantal docenten om een gastcollege over #peerfeedback te geven. Doelgroep waren 60 derdejaars studenten van de opleiding Industrieel Product Ontwerp #ipo van #Hannl. Bij het vak #designmethodology moeten deze studenten oa. een plan van aanpak maken. Mijn procesmodel voor online peer feedback werd ingezet zodat studenten elkaars plannen konden reviewen met feedback. Nadat ik een korte introductie […]

Tools voor Online Peer Feedback

In het Tijdschrift voor Opleiden en Ontwikkelen (nummer 3 van 2019) heeft Sibrenne Wagenaar een artikel geschreven over Online Peer Feedback. In lijn met mijn onderzoeksredenering schrijft ze over de meerwaarde van peer feedback voor de gever (en de ontvanger). Interessant aan het artikel is dat ze apart stil staat bij online tools voor peer feedback. Ze schets hierin twee opties: […]

Peer Feedback: who benefits more: the giver or the receiver?

Mijn betoog over de kracht van (online) peer feedback richt zich vooral op de meerwaarde voor de gever. Enerzijds omdat dit nog steeds geen breed gedragen perspectief is, maar ook omdat ik denk dat daar de meerwaarde voor een student ligt. Het artikel Who benefits from peer feedback: the giver or the receiver? geeft een mooi inkijkje in de praktijk […]

College Online Peer Feedback

Afgelopen maandag heb ik een training/college over de kracht van Online #Peerfeedback gegeven voor het nieuwste cohort van de Master #SocialWork van de Social Work@HAN Het geven van deze training is elke keer weer heerlijk om te doen. Ik start altijd met het vragen naar eerdere ervaringen met feedback in de studie of op het werk, zodat ik mijn verhaal […]